Wiadomości OZE Light Year One – pojazd solarny dalekiego zasięgu 28 sierpnia 2019 Wiadomości OZE Light Year One – pojazd solarny dalekiego zasięgu 28 sierpnia 2019 Przeczytaj także Artykuł Sponsorowany XENE autoryzowanym dystrybutorem w Polsce i UE paneli TW(Tongwei) Solar – lidera wśród producentów PV na świecie W lipcu 2023 roku spółka Xene podpisała umowę na dystrybucję modułów fotowoltaicznych ze światowym liderem w produkcji komponentów fotowoltaicznych na świecie, firmą TW(Tongwei) Solar. Umowa określa zasady bezpośredniej współpracy w Polsce i na rynkach zagranicznych, głównie w Unii Europejskiej, na których już aktywnie działa Xene. Kontrakt na najbliższe lata zakłada zakupy na poziomie kilkudziesięciu MW paneli w technologii PERC i N-type. Artykuł sponsorowany Świat Pierwsza zeroemisyjna linia lotnicza wystartuje w 2024 roku W 2024 roku loty rozpoczyna pierwsza zeroemisyjna linia lotnicza. Flota Ecojet ma składać się z samolotów elektrycznych napędzanych przez zielony wodór. Co więcej, pasażerowie na pokładzie będą mieli do wyboru wyłącznie wegańskie posiłki. Jakie trasy obejmie linia Ecojet? Holenderski startup LightYear stworzył pierwszy na świecie samochód solarny dalekiego zasięgu. Light Year One może być zasilany tradycyjnie oraz z paneli słonecznych zamontowanych na dachu. Łączny zasięg wynosi nawet do 725 km. To więcej niż Tesla Model S. LightYear – firma z Holandii zaprezentowała niedawno pionierski Light Year One. To pierwszy pojazd, który może pokonać ogromne odległości, korzystając przy tym z energii słonecznej. Jakie ma parametry? Light Year One – idziemy ku nowemu? Light Year One ma zasięg do 725 km (to o około 125 km więcej niż u Tesli Model S). Pojazd korzysta z dwóch technologii: akumulatorów elektrycznych oraz lekkich paneli słonecznych, które zajmują łączną powierzchnię 5 m². Panele znajdują się na dachu oraz masce pojazdu. Są pokryte wytrzymałym materiałem, po którym według projektantów można nawet chodzić. Mają zwiększoną wydajność – o 20% większą w porównaniu z tradycyjnymi ogniwami. Light Year One może ładować się samym światłem słonecznym – 12 km/h, lub tradycyjnie – na stacjach ładowania. Dzięki opcji szybkiego ładowania w ciągu godziny można dostarczyć mu energii pozwalającej na przejechanie 570 km. Opcja solarna może przydać się, gdy przy wyczerpanych akumulatorach trzeba dojechać do punktu ładowania. Pojazd zużywa 83 Wh/na km. Przyśpiesza do 100 km w ciągu 10 sekund. LightYear zamierza wprowadzić Light Year One na drogi w 2021 roku. Pierwsze 100 pojazdów zostało już zarezerwowanych. Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.