Wiadomości OZE Londyn planuje wprowadzenie zeroemisyjnych stref 29 maja 2018 Wiadomości OZE Londyn planuje wprowadzenie zeroemisyjnych stref 29 maja 2018 Przeczytaj także Artykuł Sponsorowany XENE autoryzowanym dystrybutorem w Polsce i UE paneli TW(Tongwei) Solar – lidera wśród producentów PV na świecie W lipcu 2023 roku spółka Xene podpisała umowę na dystrybucję modułów fotowoltaicznych ze światowym liderem w produkcji komponentów fotowoltaicznych na świecie, firmą TW(Tongwei) Solar. Umowa określa zasady bezpośredniej współpracy w Polsce i na rynkach zagranicznych, głównie w Unii Europejskiej, na których już aktywnie działa Xene. Kontrakt na najbliższe lata zakłada zakupy na poziomie kilkudziesięciu MW paneli w technologii PERC i N-type. Artykuł sponsorowany Świat Pierwsza zeroemisyjna linia lotnicza wystartuje w 2024 roku W 2024 roku loty rozpoczyna pierwsza zeroemisyjna linia lotnicza. Flota Ecojet ma składać się z samolotów elektrycznych napędzanych przez zielony wodór. Co więcej, pasażerowie na pokładzie będą mieli do wyboru wyłącznie wegańskie posiłki. Jakie trasy obejmie linia Ecojet? Burmistrz Londynu Sadiq Khan poinformował, że obecnie jest rozważane wprowadzenie zeroemisyjnych (Zero Emission Zones – ZEZ) obszarów na terenie miasta po 2020 roku. Lokalne władze i biznes apelują do decydentów Londynu o przyśpieszenie prac. ZEZ to wyznaczone obszary na terenie miasta, do których będą mogły wjechać tylko pojazdy z zeroemisyjnymi silnikami, np. samochody elektryczne. Strefy są jednym z punktów w strategii ochrony środowiska do 2050 roku, która zakłada przekształcenie Londynu w zeroemisyjne miasto oraz w zieloną stolicę w 50%. Londyńskie władze lokalne oraz firmy prywatne po wielomiesięcznych konsultacjach zwróciły się do burmistrza Londynu o przyśpieszenie procesu decyzyjnego związanego z ZEZ. Strefy mogą pomóc w stymulacji mobilności zeroemisyjnej w Wielkiej Brytanii oraz przyśpieszeniu transformacji energetycznej. Oprócz stref przewiduje się na początek wprowadzenie dni wolnych od użytkowania samochodów już pod koniec 2018 roku. System dniowy może zostać wdrożony w niektórych gminach, jednak jego rozwój zależałby od wyników testów tego rozwiązania. Od 2019 roku wszystkie dwupoziomowe autobusy będą stanowiły pojazdy hybrydowe. Do 2037 roku po Londynie będzie jeździć flota 9200 autobusów hybrydowych i elektrycznych. Londyn w ramach Mayer’s Greener City Fund przeznaczy około 12 milionów funtów na inwestycje w zielone miejsca w Londynie. Dotacje będą obejmowały modernizację rzeki w Enfield, budowę nowych ścieżek rowerowych i spacerowych, modernizację parków Barnet oraz Lewisham oraz stworzenie „zielonych miejsc” rekreacyjnych. Ulepszone przestrzenie będą miały nowe parki skateboardowe, boiska piłkarskie, korty tenisowe, boiska do koszykówki oraz strefy parkour. Około 5 milionów funtów zostanie przeznaczonych na sadzenie drzew. Londyn planuje do 2030 roku osiągnąć 1 GW zainstalowanych mocy solarnych oraz 2 GW do 2050 toku. Z pomocą wielu programów budżetowych planuje zmniejszenie emisji CO2 o 40% w stosunku do poziomu z 1990 roku. Źródło: Electrive, London.gov.uk, citytransportinfo Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.