Wiadomości OZE Londyn rozszerzy strefę niskich emisji 19 czerwca 2018 Wiadomości OZE Londyn rozszerzy strefę niskich emisji 19 czerwca 2018 Przeczytaj także Artykuł Sponsorowany XENE autoryzowanym dystrybutorem w Polsce i UE paneli TW(Tongwei) Solar – lidera wśród producentów PV na świecie W lipcu 2023 roku spółka Xene podpisała umowę na dystrybucję modułów fotowoltaicznych ze światowym liderem w produkcji komponentów fotowoltaicznych na świecie, firmą TW(Tongwei) Solar. Umowa określa zasady bezpośredniej współpracy w Polsce i na rynkach zagranicznych, głównie w Unii Europejskiej, na których już aktywnie działa Xene. Kontrakt na najbliższe lata zakłada zakupy na poziomie kilkudziesięciu MW paneli w technologii PERC i N-type. Artykuł sponsorowany Świat Pierwsza zeroemisyjna linia lotnicza wystartuje w 2024 roku W 2024 roku loty rozpoczyna pierwsza zeroemisyjna linia lotnicza. Flota Ecojet ma składać się z samolotów elektrycznych napędzanych przez zielony wodór. Co więcej, pasażerowie na pokładzie będą mieli do wyboru wyłącznie wegańskie posiłki. Jakie trasy obejmie linia Ecojet? Kilka tygodni temu na łamach naszego portalu pojawiła się informacja o planowanych ograniczeniach, jakie dotkną posiadaczy samochodów spalinowych w Londynie. Burmistrz tego miasta Sadiq Khan zamierza już w roku 2020 utworzyć strefy ultra niskich emisji. Mapa z ograniczeniami została podana do publicznej wiadomości, wywołując dyskusje. Według najnowszych wieści podanych przez „The Guardian” zmiany obejmą drogi północne oraz południowe, a także ścisłe centrum miasta już w roku 2021. Postulowane ograniczenia dotyczyć będą uciążliwych z punktu widzenia środowiska pojazdów napędzane silnikami wysokoprężnymi. Na propozycję burmistrza zareagowali uczestnicy kampanii „Czyste powietrze”, którzy za pośrednictwem kanałów społecznościowych wyrażają swoje zadowolenie z proponowanych zmian, jednak czują lekki niedosyt i postulują kolejne ograniczenia. Według nich zanieczyszczenie powietrza przyczynia się do 40 000 zgonów rocznie tylko w samej Wielkiej Brytanii i powoduje długotrwałe problemy zdrowotne setek tysięcy ludzi. Szkodliwe substancje dotykają w sposób szczególny najmłodszych obywateli Londynu. Komentując postulowane zmiany, burmistrz Londynu powiedział: „Walka ze śmiercionośnym powietrzem i ochrona zdrowia londyńczyków wymaga odważnych działań. Zanieczyszczenie powietrza jest zdrowotną tragedią. Tysiące londyńczyków wdycha powietrze tak brudne, że skraca ono naszą długość życia, szkodzi naszym płucom i pogarsza ogólny stan zdrowia”. Odsłaniając planowaną mapę ograniczeń, burmistrz Londynu ogłosił ponadto czteroletni program badania wpływu toksycznego powietrza na zdrowie 3000 uczniów szkół podstawowych. Projekt, kierowany przez naukowców z Queen Mary University of London, obejmie dzieci ze stref chronionych i porówna z tymi pochodzącymi z dzielnic, w których ograniczenia nie są planowane. Naukowcy zamierzają udowodnić ścisły związek pomiędzy zanieczyszczeniami powietrza a wzrostem zachorowań na astmę oraz infekcje dróg oddechowych. Paul Morozzo z Greenpeace, prowadzący kampanię na rzecz czystego powietrza, powiedział: „To będzie miało ogromny wpływ na jakość powietrza i znacząco wpłynie na jakość życia mieszkańców stolicy. Londyn jest liderem w walce ze szkodliwym zanieczyszczeniem powietrza. Rząd musi finansować i wspierać miasta w całym kraju, aby zapewnić taki sam poziom ochrony, jaki posiada Londyn. Ludzie na całym świecie mają prawo oddychać czystym powietrzem”. Zmiany, których funkcjonowanie zostanie zapoczątkowane w 2020 roku, przewidują ponadto mandaty dla najbardziej szkodliwych dla środowiska ciężkich pojazdów, w tym autobusów, autokarów i ciężarówek. Stawka opłaty dziennej została ustalona na poziomie od 100 do 300 funtów. Ocenia się, że po rozszerzeniu strefy o północne i południowe dzielnice miasta liczba samochodów objętych ograniczeniami każdego dnia osiągnie pułap 100 tys. pojazdów osobowych, 35 tys. samochodów dostawczych i 3 tys. ciężarówek. Źródło: The Guardian Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.