Wiadomości OZE Lufthansa Innovation Hub wprowadza biopaliwo 11 września 2019 Wiadomości OZE Lufthansa Innovation Hub wprowadza biopaliwo 11 września 2019 Przeczytaj także Artykuł Sponsorowany XENE autoryzowanym dystrybutorem w Polsce i UE paneli TW(Tongwei) Solar – lidera wśród producentów PV na świecie W lipcu 2023 roku spółka Xene podpisała umowę na dystrybucję modułów fotowoltaicznych ze światowym liderem w produkcji komponentów fotowoltaicznych na świecie, firmą TW(Tongwei) Solar. Umowa określa zasady bezpośredniej współpracy w Polsce i na rynkach zagranicznych, głównie w Unii Europejskiej, na których już aktywnie działa Xene. Kontrakt na najbliższe lata zakłada zakupy na poziomie kilkudziesięciu MW paneli w technologii PERC i N-type. Artykuł sponsorowany Świat Pierwsza zeroemisyjna linia lotnicza wystartuje w 2024 roku W 2024 roku loty rozpoczyna pierwsza zeroemisyjna linia lotnicza. Flota Ecojet ma składać się z samolotów elektrycznych napędzanych przez zielony wodór. Co więcej, pasażerowie na pokładzie będą mieli do wyboru wyłącznie wegańskie posiłki. Jakie trasy obejmie linia Ecojet? Lufthansa Innovation Hub koncentruje się na neutralnych pod względem emisji dwutlenku węgla paliwach lotniczych. Podróżujący mogą skorzystać z nowej platformy, aby podczas swoich lotów zastąpić powszechnie wykorzystywane paliwo lotniczym biopaliwem. Linie lotnicze zaoferowały klientom możliwość dokonania dodatkowej opłaty za lotnicze biopaliwo. Zrównoważona platforma rozwoju – “Compensaid” – umożliwia pasażerom wykupienie niezbędnej na ich lot ilości biopaliwa, która umożliwi zrekompensowanie ok 80% emisji dwutlenku węgla. Paliwo zakupione przez pasażerów będzie wykorzystane w późniejszych lotach. Emisja dwutlenku węgla a lot samolotem Podróż samolotem oferuje możliwość zabrania wielu pasażerów jednocześnie, jednak w przeliczeniu na jedną osobę, generuje ona najwięcej zanieczyszczeń spośród wszystkich innych środków transportu. Grupa Lufthansa – w 2011 roku – rozpoczęła badania nad wykorzystaniem biopaliw w transporcie lotniczym. Przewoźnik testował wykorzystanie biopaliwa w regularnych operacjach lotniczych w ramach projektu “BurnFAIR – potencjał paliw alternatywnych w warunkach operacyjnych”. Testy obejmowały analizę pomiarów emisji CO2, badania procesów produkcyjnych i dostępności biomasy. 15 września 2014 roku Grupa Lufthansa wykonała lot LH 190 Lufthansy z Frankfurtu do Berlina Tegel, który był obsługiwany przy użyciu dziesięcioprocentowej mieszanki z biopaliwem. W 2016 r., Lufthansa Innovation Hub zatankowała swój samolot na lotnisku w Oslo mieszanką paliwową, która zawierała 5% biokerozyny. Koszt lotniczego biopaliwa jest około cztery razy większy niż tradycyjnego paliwa Zatankowanie do pełna największego pasażerskiego samolotu świata – Airbusa A380 – to koszt miliona złotych. Pasażer, który zdecyduje się na zamianę na paliwo alternatywne, za lot z Frankfurt nad Menem do Nowy Jork dopłaci do biletu 374 euro, czyli około 1630 zł. Loty z Frankfurtu nad Menem do Nowego Jorku linią Lufthansa kosztują około 4800 zł. Po zsumowaniu pasażer za jeden bilet zapłaciłby 6430 zł, około 30% więcej niż za regularny bilet. Ekologiczne podatki lotnicze Od 2020 roku wszystkie bilety na loty z francuskich lotnisk będą zawierać podatek ekologiczny. Oczekuje się, że będzie on przynosił 180 mln euro rocznie zysku, co pozwoli na opłacenie bardziej przyjaznych środowisku środków transportu. Prywatny samolot, a ślad węglowy Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.