Ekologia Mniej plastiku w szkolnej wyprawce 02 września 2020 Ekologia Mniej plastiku w szkolnej wyprawce 02 września 2020 Przeczytaj także Ekologia nowy nius o wszystkim ale taki trochę dłuższy dla testa dadadADA Artykuł sponsorowany Ekologia Czym jest budynek zeroemisyjny? Charakterystyka i przykłady Zeroemisyjny budynek cechuje się zerowym zużyciem energii netto. Oznacza to, że całkowita ilość zużywanej przez niego energii w skali roku równa się ilości energii odnawialnej wytworzonej w danym miejscu. Jakie rozwiązania stosowane są w zeroemisyjnych budynkach? Artykuł sponsorowany Plastik w szkolnej wyprawce to zmora wielu rodziców, którzy chcą żyć bardziej ekologicznie. Na szczęście coraz więcej producentów wzbogaca swoją ofertę o produkty z recyklingu. Jedne z nich pojawiły się właśnie w sieci Carrefour. Szeroka gama produktów z recyklingu Firmy produkujące przybory szkolne we wrześniu odnotowują znaczące wzrosty. Koniec wakacji i początek roku szkolnego to czas, w którym wzrasta popyt na różnego rodzaju zeszyty, długopisy, linijki, flamastry. Sieć Carrefour przygotowała szeroką gamę produktów dla uczniów wykonanych z materiałów pochodzących z recyklingu. Tym samym marka realizuje swoje zobowiązanie, w którym deklarowała wyeliminowanie 45 ton plastiku z oferty. Nauka dobrych nawyków Oferta eko-produktów jest dostępna we wszystkich hipermarketach należących do sieci. Marka chce ułatwić rodzicom podejmowanie ekologicznych wyborów, a dzieci uczyć dobrych nawyków. Co więcej konsumenci, którzy zdecydują się na zakup produktów, wspierają budowę miejskich hoteli dla pszczół. Dodatkowo, wszystkie materiały do ekspozycji oferty szkolnej zostały wyprodukowane z surowców pochodzących w 100% z recyclingu. Szkolna wyprawka. Czy może być ekologiczna? Działania proekologiczne Carrefour Jako firma odpowiedzialna społecznie Carrefour podejmuje różnorodne działania mające na celu zmniejszenie ilości plastiku i odpowiednie gospodarowanie odpadami z tworzyw sztucznych. Realizując globalne zobowiązanie, w 2019 roku sieć zaoszczędziła 5,1 tony plastiku w produktach marki własnej, a w 2020 roku kolejne 4 tony. W 2020 roku zoptymalizowane zostały 34 opakowania pod kątem redukcji masy plastiku – W 2018 roku Grupa Carrefour zobowiązała się w ramach polityki opakowań do ograniczenia ilości wytwarzanych odpadów opakowaniowych. Główne cele wyznaczone w tym obszarze to: wprowadzenie do 2025 roku. 100% opakowań własnej marki nadających się do recyklingu lub kompostowania, a także zmniejszenie masy opakowań własnej marki do 2022 roku o 5% w porównaniu z 2017 roku. Do ekologicznej oferty Carrefour włączyliśmy szeroką gamę eko-przyborów szkolnych pomagając naszym Klientom jeszcze pełniej żyć w myśl idei Zero Waste – mówi Barbara Kowalska, Dyrektor Działu Jakości i Zrównoważonego Rozwoju w Carrefour. źródło: informacja prasowa Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.