Wiadomości OZE Mocniejsza bateria w BMW i3 26 lipca 2018 Wiadomości OZE Mocniejsza bateria w BMW i3 26 lipca 2018 Przeczytaj także Artykuł Sponsorowany XENE autoryzowanym dystrybutorem w Polsce i UE paneli TW(Tongwei) Solar – lidera wśród producentów PV na świecie W lipcu 2023 roku spółka Xene podpisała umowę na dystrybucję modułów fotowoltaicznych ze światowym liderem w produkcji komponentów fotowoltaicznych na świecie, firmą TW(Tongwei) Solar. Umowa określa zasady bezpośredniej współpracy w Polsce i na rynkach zagranicznych, głównie w Unii Europejskiej, na których już aktywnie działa Xene. Kontrakt na najbliższe lata zakłada zakupy na poziomie kilkudziesięciu MW paneli w technologii PERC i N-type. Artykuł sponsorowany Fotowoltaika Fotowoltaika w bloku mieszkalnym. Wszystko, co musisz wiedzieć Fotowoltaika coraz częściej przyciąga uwagę mieszkańców bloków, jak i spółdzielni. Do inwestycji w elektrownię słoneczną zachęca nie tylko niższa cena… BMW i3 odnotowało stosunkowo niewielki przyrost sprzedaży, ale od 2013 roku producentowi udało się aktualizować ogniwa akumulatora, co przekłada się na zwiększenie zasięgu na jednym ładowaniu. Aktualnie media informują o mocniejszej baterii BMW, która zapewni energię na 200 mil (na około 350 kilometrów). Informacja pochodzi z niemieckiej strony internetowej poświęconej BMW – BimmerToday: „Według naszych informacji trwają intensywne przygotowania do debiutu BMW i3 120Ah, które obiecuje jeszcze większy zasięg, dzięki jeszcze większej baterii litowo-jonowej. Mocniejsza bateria może zwiększyć standardowy zasięg według NEDC do ponad 350 kilometrów, a tym samym rozwiać wątpliwości, co do osiąganych rezultatów”. Aby zwiększyć moc baterii, BMW współpracowało ze swoim dostawcą akumulatorów – Samsungiem SDI. Ostatnia aktualizacja ogniwała miała miejsce w 2016 roku. Wtedy jego pojemność wzrosła z 60 Ah do 94 Ah, a moc z 22 kWh do 22 kWh. Przy nowych ogniwach o pojemności 120 Ah, nowa bateria zyskuje moc 42 kWh energii. Obecnie BMW i3 ma zasięg 114 mil (około 185 kilometrów) w zwykłych warunkach jazdy. Wydaje się więc, że z nowym akumulatorem będzie to około 150 mil (około 245 kilometrów). Mocniejsze ogniwa powinny być zatwierdzone do końca tego roku, aby weszły do produkcji na początku przyszłego. Aktualnie BMW pracuje nad technologią elektrycznego przeniesienia napędu nowej generacji, która pojawi się w modelu iX3 w 2020 roku. Ponadto firma potwierdziła ostatnio podpisanie kontraktu na dostawę ogniw od CATL – największego chińskiego producenta akumulatorów. Będą one zasilały przyszłe modele elektryczne BMW. Źródło: Electrek Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.