Wiadomości OZE Czy możliwe jest czerpanie energii elektrycznej z amortyzatorów? TAK! 15 września 2016 Wiadomości OZE Czy możliwe jest czerpanie energii elektrycznej z amortyzatorów? TAK! 15 września 2016 Przeczytaj także Artykuł Sponsorowany XENE autoryzowanym dystrybutorem w Polsce i UE paneli TW(Tongwei) Solar – lidera wśród producentów PV na świecie W lipcu 2023 roku spółka Xene podpisała umowę na dystrybucję modułów fotowoltaicznych ze światowym liderem w produkcji komponentów fotowoltaicznych na świecie, firmą TW(Tongwei) Solar. Umowa określa zasady bezpośredniej współpracy w Polsce i na rynkach zagranicznych, głównie w Unii Europejskiej, na których już aktywnie działa Xene. Kontrakt na najbliższe lata zakłada zakupy na poziomie kilkudziesięciu MW paneli w technologii PERC i N-type. Artykuł sponsorowany Świat Pierwsza zeroemisyjna linia lotnicza wystartuje w 2024 roku W 2024 roku loty rozpoczyna pierwsza zeroemisyjna linia lotnicza. Flota Ecojet ma składać się z samolotów elektrycznych napędzanych przez zielony wodór. Co więcej, pasażerowie na pokładzie będą mieli do wyboru wyłącznie wegańskie posiłki. Jakie trasy obejmie linia Ecojet? Niemiecki producent wypracował eROTA! Co to jest i na czym polega jego wspaniałość? EROT to innowacyjne zawieszenie Audi, które jest w stanie czerpać energię kolokwialnie mówiąc jeżdżąc po dziurach! Jak to możliwe? Jest to możliwe dzięki połączeniu silników elektrycznych z ramieniem. Ramie przechwytuje ruch kół góra – dół, jaki powstaje przy jeździe po nierównościach. Całość przekazana jest do alternatora 48 V. Kolejno energia kinetyczna przekazywana jest na koło zamachowe, które za pośrednictwem serii zębatek dostarczana jest do elektrycznego silnika generującego interesujący nas prąd elektryczny. Według obliczeń dotyczącej jazdy po niemieckich drogach, system eROT jest w stanie wyprodukować 100-150 W , co stanowi oszczędność około 3 gramów CO2 na przejechanym jednym kilometrze. Nowe zawieszenie eROT to głównie energooszczędność? Otóż nie! Audi opracowując prototyp aktywnego zawieszenia zadbało również o komfort jazdy. Radość ze spokojnej jazdy możemy uzyskać dzięki niezależnemu rozprężaniu i sprężaniu. Wbudowane zaawansowane oprogramowanie ma za zadanie dostosować się do trasy, terenu jaki pokonujemy i stylu jazdy. Co więcej, specjalne ułożenie silników elektrycznych w tylnej części osi pionowej pozwala na uzyskanie dodatkowej przestrzeni w bagażniku. To innowacyjne zawieszenie może się pojawić w samochodach Audi już w przyszłym roku. Obserwując jak duże ilości energii były marnowane podczas hamowania, w przypadku samochodów elektrycznych i hybrydowych, Audi znalazło złoty środek w postaci eROTA. Jak mówi dr Stefan Knirsch z Audi: “Every pothole, every bump, every curve induces kinetic energy in the car. Today’s dampers absorb this energy, which is lost in the form of heat” to znaczy: „Każdy wybój, każde zakrzywienie generuje energię kinetyczną w samochodzie. Dzisiejsze amortyzatory pochłaniają tę energię, która jest tracona w postaci ciepła”. Audi postawiło temu kres i komentuje w następujący sposób. “With the new electromechanical damper system in the 48-volt electrical system, we put this energy to use.” Czyli: „Dzięki nowemu systemowi elektromechanicznemu w układzie elektrycznym 48 V, wykorzystujemy energię kinetyczną do produkcji energii elektrycznej”. Reasumując – idealny patent na czerpanie korzyści z polskich dróg! Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.