Reklama

Dodatkowa wypłata dla polecających produkty OZE

Zarejestruj się

Na dachu warszawskiego biurowca zamieszkały pszczoły

pszczoły na dachu warszawskiego biurowca

Na dachu warszawskiego biurowca zamieszkały pszczoły

Działania proekologiczne nie zawsze są trudne oraz kosztowne. Coraz częściej przekonują się o tym firmy, które dostrzegają zbieżność biznesu z czynnościami mającymi na celu wsparcie środowiska naturalnego. O jednej z takich inicjatyw opowiedział Przemysław Wardęga, Senior PR & Marketing Manager spółki Immofinanz.

„Znajdujemy się na 14 piętrze budynku myhive Nimbus, który znajduje się na Alejach Jerozolimskich. Z dachu tego budynku rozpościera się przepiękny widok na Warszawę. I kto by przypuszczał i podejrzewał, że właśnie w tym miejscu znajdziemy 250 tys. bardzo mocno zapracowanych stworzeń. Mam tutaj na myśli nasze pszczoły. To już drugi sezon z naszymi ulami i pszczołami. Jak wspomniałem, jest ich 250 tys. i są one ulokowane w pięciu ulach” – podkreślił Przemysław Wardęga.

Projekt umieszczenia uli na dachach biurowców musiał zostać przeprowadzony we właściwy sposób, aby pszczoły miały zapewnione odpowiednie warunki do życia. Z tego też względu wybór padł na warszawski myhive Nimbus, ponieważ budynek ten znajduje się w korzystnej lokalizacji: nieopodal znajduje się Park Zachodni oraz Park Marii Skłodowskiej, a pszczoły są w stanie dolecieć nawet do Pól Mokotowskich.

Owady żyjące na dachu warszawskiego biurowca to głównie pszczoły kaukaskie oraz ukraińskie. Z myślą o ich komforcie zamocowano ule w taki sposób, by były chronione od silnych, północno-zachodnich wiatrów. Na dachu budynku posadzono także rośliny zielone, w tym miododajny rozchodnik oraz wrzosy. W jednym sezonie pszczoły są w stanie wyprodukować nawet 100 litrów miodu.

„Uważam, że takie działania związane z ekologią powinny być na stałe wpisywane w działanie marketingowe firmy” – zauważa Przemysław Wardęga. Podkreśla on także, że na tym nie kończą się proekologiczne działania reprezentowanej przez niego firmy – Immofinanz oferuje swoim najemcom możliwość bezpłatnego korzystania z rowerów, wprowadziła także system wypożyczania samochodów elektrycznych Panek. Miód wyprodukowany przez pszczoły mieszkające na dachu warszawskiego biurowca zostaje natomiast wykorzystany jako gadżet promocyjny – rozdaje się go partnerom biznesowym, gościom firmy oraz okazjonalnie pracownikom.

Projekt wsparcia pszczół doskonale łączy się z nazwą marki – „myhive” to w dosłownym tłumaczeniu „mój ul”.

 

Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.