Elektromobilność Największa w Europie fabryka akumulatorów do samochodów elektrycznych 27 października 2017 Elektromobilność Największa w Europie fabryka akumulatorów do samochodów elektrycznych 27 października 2017 Przeczytaj także Elektromobilność Kaskada kotłów De Dietrich w zajezdni MZK w Pabianicach Artykuł sponsorowany Międzygminny Związek Komunikacyjny w Pabianicach od kilku miesięcy korzysta z nowego rozwiązania w dziedzinie ogrzewania. Wysłużone kotły węglowe… Artykuł sponsorowany Fotowoltaika Ekologiczne i efektywne energetycznie budownictwo dla rodzin i miast W Mysłowicach powstaje pierwszy modułowy budynek społeczny w Polsce. Za projekt odpowiada zespół naukowców, projektantów i technologów skupionych w konsorcjum badawczo-rozwojowego DMD-M z udziałem spółki DMDmodular z podkrakowskiej Skawiny, Politechniki Krakowskiej oraz firmy Lightoffo. To szansa dla samorządów w Polsce na budowę ekologicznych i efektywnych energetycznie obiektów, które mogą powstać w zaledwie 4,5 miesiąca. W Biskupicach Górnych, znajdujących się w gminie Kobierzyce koło Wrocławia, powstaje nowa fabryka akumulatorów do samochodów elektrycznych, która budowana jest przez LG Chem. Będzie to jedna z największych fabryk tego typu w Europie. Mieszkańcy Biskupic oraz sąsiednich wsi i miast zyskają nowe miejsca pracy. Wiadomo, że będzie to około trzech tysięcy nowych stanowisk. Cała inwestycja jest bardzo droga. Budowę wycenia się na około 1,3 miliarda złotych. W ciągu roku nowa fabryka będzie w stanie wyprodukować około stu akumulatorów do samochodów elektrycznych. Będą to baterie bardzo dużej wytrzymałości, pokonujące dystans ponad trzystu kilometrów na jednym ładowaniu. Planowana przez rząd zmiana komunikacji miejskiej na tzw. komunikację zieloną również będzie obsługiwana przez wspomnianą fabrykę. Produkcja będzie dotyczyć akumulatorów do elektrycznych autobusów. Dzięki temu wiele miast stanie się przyjaznymi dla naszego środowiska. Fabryka LG w przyszłości będzie chciała rozbudować zasięg swoich działań. Prawdopodobnie nie będą tam produkowane tylko akumulatory, ale również inne komponenty potrzebne do stworzenia samochodów elektrycznych, np. elektrody do ogniw, moduły i kompletne moduły zasilające. Fabryka będzie całkowicie ekologiczna, prawdopodobnie będziemy mogli ją zaliczyć do najbardziej ekologicznych obiektów na świecie. Fabryka ta nie będzie zatrudniać taniej siły roboczej. Będzie ją można nazwać obiektem badawczo-rozwojowym. Pracownikami będą dobrze wykwalifikowani chemicy, inżynierowie, automatycy, elektronicy i informatycy. Nie wykluczone, że fabryka nawiąże kontakty z uczelniami technicznymi w naszym kraju. To duża szansa dla studentów, którzy zdobywszy doświadczenie, w przyszłości zajmą się swoimi firmami. Za kilka lat fabryka powinna przynieść naszemu krajowi prestiż i uznanie. Miejmy nadzieję, że tak się stanie. fot. główne: Canva Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.