Wiadomości OZE Największa wypożyczalnia rowerów elektrycznych wystartowała w Paryżu 13 listopada 2018 Wiadomości OZE Największa wypożyczalnia rowerów elektrycznych wystartowała w Paryżu 13 listopada 2018 Przeczytaj także Elektromobilność Kaskada kotłów De Dietrich w zajezdni MZK w Pabianicach Artykuł sponsorowany Międzygminny Związek Komunikacyjny w Pabianicach od kilku miesięcy korzysta z nowego rozwiązania w dziedzinie ogrzewania. Wysłużone kotły węglowe… Artykuł sponsorowany Artykuł Sponsorowany XENE autoryzowanym dystrybutorem w Polsce i UE paneli TW(Tongwei) Solar – lidera wśród producentów PV na świecie W lipcu 2023 roku spółka Xene podpisała umowę na dystrybucję modułów fotowoltaicznych ze światowym liderem w produkcji komponentów fotowoltaicznych na świecie, firmą TW(Tongwei) Solar. Umowa określa zasady bezpośredniej współpracy w Polsce i na rynkach zagranicznych, głównie w Unii Europejskiej, na których już aktywnie działa Xene. Kontrakt na najbliższe lata zakłada zakupy na poziomie kilkudziesięciu MW paneli w technologii PERC i N-type. Artykuł sponsorowany Paryż postanowił zainwestować i uruchomić największą na świecie wypożyczalnię rowerów elektrycznych – Veligo. Inwestycja obejmie do 20 tys. rowerów elektrycznych, które powinny przekonać mieszkańców do tego ekologicznego środka transportu. Rowery będzie można wynająć nawet na miesiąc. Finansowany przez państwo program Veligo ma na celu zmniejszenie zatłoczenia ulic Paryża oraz zniwelowanie emisji zanieczyszczeń. W jego ramach wstępnie do wypożyczenia będzie aż 10 tys. rowerów elektrycznych, których ilość wzrośnie wraz z potencjalnym zainteresowaniem do maksymalnie 20 tys. egzemplarzy. Francja prowadzi już program wynajmu rowerów elektrycznych – Velib, ale w jego ramach użytkownicy mogą korzystać z pojazdów jedynie krótkoterminowo. W przypadku Veligo rower można będzie wynająć nawet na miesiąc i zabrać ze sobą do domu. Wstępnie koszt takiej usługi to 40 euro miesięcznie. Niestety program Veligo ruszy dopiero we wrześniu przyszłego roku. Obsługiwać będzie go regionalna agencja transportowa, Ile-de-France Mobilités (IDFM). Dzięki tego typu usłudze IDFM ma nadzieję zwiększyć liczbę osób przemieszczających się po Paryżu za pomocą roweru elektrycznego. Póki co ten środek transportu miejskiego stanowi w Paryżu zaledwie 1,6% wśród sposobów dojazdu do pracy. Rowery elektryczne są często postrzegane jako realna alternatywa dla samochodów i transportu publicznego w zatłoczonych centrach miast. Na obszarach z odpowiednią infrastrukturą dla ścieżek rowerowych (która wprawdzie obejmuje tylko część Paryża) mogą one spowodować znaczny spadek liczby samochodów. Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.