Wiadomości OZE Największy na świecie statek hybrydowy typu plug-in może przewieźć 2000 pasażerów 12 sierpnia 2019 Wiadomości OZE Największy na świecie statek hybrydowy typu plug-in może przewieźć 2000 pasażerów 12 sierpnia 2019 Przeczytaj także Artykuł Sponsorowany XENE autoryzowanym dystrybutorem w Polsce i UE paneli TW(Tongwei) Solar – lidera wśród producentów PV na świecie W lipcu 2023 roku spółka Xene podpisała umowę na dystrybucję modułów fotowoltaicznych ze światowym liderem w produkcji komponentów fotowoltaicznych na świecie, firmą TW(Tongwei) Solar. Umowa określa zasady bezpośredniej współpracy w Polsce i na rynkach zagranicznych, głównie w Unii Europejskiej, na których już aktywnie działa Xene. Kontrakt na najbliższe lata zakłada zakupy na poziomie kilkudziesięciu MW paneli w technologii PERC i N-type. Artykuł sponsorowany Świat Pierwsza zeroemisyjna linia lotnicza wystartuje w 2024 roku W 2024 roku loty rozpoczyna pierwsza zeroemisyjna linia lotnicza. Flota Ecojet ma składać się z samolotów elektrycznych napędzanych przez zielony wodór. Co więcej, pasażerowie na pokładzie będą mieli do wyboru wyłącznie wegańskie posiłki. Jakie trasy obejmie linia Ecojet? Największy na świecie statek z napędem spalinowo-elektrycznym został dostarczony przez stocznię Ulstein do norweskiej żeglugi Color Line. Dziewiczy rejs zaplanowany jest na 9 sierpnia z Sandefjord do Strømstad. Statek o długości 160 metrów i szerokości 27 metrów statek może przewieźć 2000 pasażerów i 500 samochodów. Akumulatory o pojemności 5 MWh ważą 65 ton. W celu ich naładowania przy nabrzeżu w Sandefjord zbudowano urządzenie do szybkiego ładowania. Według firmy żeglugowej, baterie mogą być ładowane w ciągu godziny. W celu usprawnienia napędu i poprawy efektywności energetycznej, oprócz baterii wbudowano również akumulator ciepła, który pochłania ciepło odpadowe z silników – dzięki czemu ciepło może być wykorzystane w innym miejscu na statku bez potrzeby dodatkowej energii. System plug-in pozwala na ograniczenie emisji szkodliwych gazów, związków azotu i siarki do atmosfery podczas wpływania i wypływania z portu – Budowa największego na świecie hybrydowego statku podłączonego do sieci jest zgodna ze strategią firmy, która dotyczy zrównoważonego i przyjaznego rozwiązania dla środowiska i norweskiej żeglugi – powiedział Trond Kleivdal, dyrektor generalny Color Line. Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.