Wiadomości OZE Nie możesz zasnąć, bo śnisz o jeździe najnowszą Teslą? Stacje ładowania samochodów elektrycznych 26 października 2020 Wiadomości OZE Nie możesz zasnąć, bo śnisz o jeździe najnowszą Teslą? Stacje ładowania samochodów elektrycznych 26 października 2020 Przeczytaj także Artykuł Sponsorowany XENE autoryzowanym dystrybutorem w Polsce i UE paneli TW(Tongwei) Solar – lidera wśród producentów PV na świecie W lipcu 2023 roku spółka Xene podpisała umowę na dystrybucję modułów fotowoltaicznych ze światowym liderem w produkcji komponentów fotowoltaicznych na świecie, firmą TW(Tongwei) Solar. Umowa określa zasady bezpośredniej współpracy w Polsce i na rynkach zagranicznych, głównie w Unii Europejskiej, na których już aktywnie działa Xene. Kontrakt na najbliższe lata zakłada zakupy na poziomie kilkudziesięciu MW paneli w technologii PERC i N-type. Artykuł sponsorowany Fotowoltaika Fotowoltaika w bloku mieszkalnym. Wszystko, co musisz wiedzieć Fotowoltaika coraz częściej przyciąga uwagę mieszkańców bloków, jak i spółdzielni. Do inwestycji w elektrownię słoneczną zachęca nie tylko niższa cena… Wybór elektrycznego auta ładowanego prądem to inwestycja w ekologiczny i rewolucyjny transport. Dowiedz się, gdzie możesz naładować elektryczny pojazd oraz jak długo ładuje się e-samochód. Poznaj najważniejsze informacje o stacjach ładowania pojazdów elektrycznych i typach ładowarek. Spis treści Jak działają stacje ładowania samochodów elektrycznych?Typy ładowarek do elektrycznych autV2G (Vehicle-to-Grid)Gdzie jest najwięcej ładowarek elektrycznych?Chiny nadal przodują w elektryfikacji Jak działają stacje ładowania samochodów elektrycznych? Elektryczne pojazdy możemy naładować na miejskich stacjach lub w domu, dzięki nowoczesnemu sprzętowi. Energię do jazdy zapewni naszemu elektrykowi sieć energetyczna według cennika opłat. Według Polskiego Stowarzyszenia Paliw Alternatywnych w Polsce jeździ obecnie prawie 15 000 osobowych aut elektrycznych. Publiczne stacje ładowania muszą posiadać skalę mocy ładowania, monitor informujący o postępie w procesie, a także punkt opłat i miejsce parkingowe. Nowoczesne stacje pozwalają zasilać rozmaite pojazdy elektryczne bez względu na ich markę. Na ulicach można spotkać ładowarki o różnorodnej mocy. Na polskich drogach dominują na razie wolniejsze ładowarki AC. Na publicznych stacjach ładują się elektryczne autobusy. Domowe ładowarki charakteryzują się zazwyczaj wygodną obsługą oraz konkurencyjną ceną. Użytkownicy aut elektrycznych często wybierają to rozwiązanie. Producenci ładowarek proponują szybki, sprawny, bezpieczny i efektywny proces naładowania auta w domowym zaciszu. Oprogramowanie do ładowarek jest intuicyjne i pozwala uzyskać dostęp do dokładnych danych dotyczących zarządzania energią. Aby zamontować taką ładowarkę w domu, należy uwzględnić wiele parametrów: ilość przejechanych kilometrów/dzień, markę auta itp. Typy ładowarek do elektrycznych aut Niech nie zwiodą Was skróty AC/DC. W tym wypadku nie mówimy o australijskiej legendzie rocka, ale o rodzajach zasilania. Aby napędzić energią elektryczny samochód, musimy skorzystać z odpowiedniej ładowarki (stacji ładowania). W zależności od rodzaju prądu pojazd naładujemy szybciej lub wolniej. Rozróżnia się ładowanie prądem zmiennym: AC (alternating current) oraz stałym: DC (direct current). Ładowarka AC ładuje samochód prądem zmiennym, a czas pełnego naładowania jest dłuższy niż w wypadku procesu z wykorzystaniem DC. W zależności od parametrów technicznych i wbudowanych modułów, pełne ładowanie pojazdu wyniesie od 2 do 5 godzin. AC wykorzystują napięcie jednofazowe trójfazowe. Takich ładowarek jest obecnie najwięcej w Europie. Ładowarki DC umożliwiają naprawdę szybkie doładowanie samochodu. DC pracują na dwa razy wyższym napięciu (od 400 do 800 V) niż AC. Czas ładowania auta prądem stałym wynosi od 10 minut do 2 godzin. Ładowarki DC montuje się często przy transformatorach sieciowych, aby zapewnić większą ilość energii. Obecnie zwiększa się ilość ładowarek DC w Europie, ale by zapewnić efektywność tej formy, potrzeba zamontować dużo więcej stacji. DC nie jest też tanim rozwiązaniem ze względu na pobieranie dużej ilości energii. Najnowsza aktualizacja Tesli. Wrażenia po pierwszych jazdach Przy okazji omawiania typów ładowarek warto mieć na uwadze, jak ważny jest rozwój infrastruktury, czyli zapewnienie odpowiedniej ilość magazynów energii. Wykorzystując świadomie odnawialne źródła energii, trzeba pamiętać o rozsądnym i przemyślanym zarządzaniu źródłami energii na danym obszarze. V2G (Vehicle-to-Grid) Pod skrótem V2G kryje się zjawisko technologiczne wykorzystujące zrównoważony obieg energii. Jak to działa? Energia pobierana z akumulatora pojazdu elektrycznego może zostać użyta także do zasilenia domu lub odesłana z powrotem do sieci (podobnie jak w przypadku systemów paneli słonecznych). Gdzie jest najwięcej ładowarek elektrycznych? Szacuje się, że w Polsce jest już prawie 1300 elektrycznych stacji ładowania pojazdów. Liczba ta wzrasta szczególnie w ostatnich miesiącach. Cieszyć może fakt, że powstaje coraz więcej ładowarek DC, co może doprowadzić do obniżenia cen za ładowanie prądem stałym. W sektor elektromobilności zaangażowały się też duże koncerny, które mogą wprowadzać na rynek eko motoryzacji dynamiczne zmiany i znaczące inwestycje. Źródło: pspa.com.pl Według raportu technologicznego Global EV Outlook IEA w 2019 na całym świecie pojawiło się około 7,3 miliona ładowarek do elektrycznych pojazdów, z czego około 6,5 miliona to sprzęty prywatne – wolnoobrotowe ładowarki do lekkich pojazdów domowych. Dlaczego ludzie wolą korzystać z prywatnych ładowarek? Zachęcają ich do tego preferencyjne stawki, rabaty, a także dowolność w użytkowaniu własnego sprzętu. Chiny nadal przodują w elektryfikacji Chiny nadal przodują we wprowadzaniu publicznie dostępnych stacji ładowania, a szczególnie szybkich ładowarek, które dostosowano do gęsto zaludnionych obszarów miejskich. Na takich obszarach, lepiej sprawdzają się publiczne punkty ładowania niż prywatne, domowe ładowanie. Źródło: iea.org W Chinach produkuje się tez znaczną ilość baterii i akumulatorów do elektrycznych pojazdów. Wiele przodujących, światowych marek z branży elektromobilności, korzysta ze sprzętu wyprodukowanego w Chinach. Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.