Wiadomości OZE Nie zdążyłeś z wnioskiem “Mój Prąd”? Jest na to rada! 09 grudnia 2020 Wiadomości OZE Nie zdążyłeś z wnioskiem “Mój Prąd”? Jest na to rada! 09 grudnia 2020 Przeczytaj także Artykuł Sponsorowany XENE autoryzowanym dystrybutorem w Polsce i UE paneli TW(Tongwei) Solar – lidera wśród producentów PV na świecie W lipcu 2023 roku spółka Xene podpisała umowę na dystrybucję modułów fotowoltaicznych ze światowym liderem w produkcji komponentów fotowoltaicznych na świecie, firmą TW(Tongwei) Solar. Umowa określa zasady bezpośredniej współpracy w Polsce i na rynkach zagranicznych, głównie w Unii Europejskiej, na których już aktywnie działa Xene. Kontrakt na najbliższe lata zakłada zakupy na poziomie kilkudziesięciu MW paneli w technologii PERC i N-type. Artykuł sponsorowany Fotowoltaika Fotowoltaika w bloku mieszkalnym. Wszystko, co musisz wiedzieć Fotowoltaika coraz częściej przyciąga uwagę mieszkańców bloków, jak i spółdzielni. Do inwestycji w elektrownię słoneczną zachęca nie tylko niższa cena… Budżet programu “Mój Prąd” o wartości 1,1 miliarda złotych wyczerpał się wcześniej, niż przed planowanym ostatecznym terminem określonym dla wnioskodawców. Z powodu wciąż niegasnącego zainteresowania tą inicjatywą, Spółka Columbus Energy uruchomiła program “Bilet do przyszłości” o łącznej wartości 50 milionów złotych, który ma wesprzeć wszystkich, którzy nie zdążyli załapać się na rządowy program. Przedwczesne wyczerpanie limitu było spowodowane ogromnym zainteresowaniem tą inicjatywą. Rządowy projekt wsparł około 220 tysięcy gospodarstw, które korzystają z własnej instalacji fotowoltaicznej. Lecz osób, które chciałyby skorzystać z dotacji, jest znacznie więcej. Jak podał minister MKiŚ Michał Kurtyka, program cieszy się wielkim zainteresowaniem Polaków. Minister przyznał, że “Mój Prąd” zmotywował ich jeszcze bardziej do przejścia na nowy model konsumenta, czyli prosumenta, korzystającego z OZE. Sukces II edycji programu “Mój Prąd”. Nowy nabór w 2021 roku Program Columbus Energy Mimo dodatkowej puli o wartości 100 milionów złotych, nie wszystkim udało się zdążyć ze złożeniem wniosku lub uzyskaniem pozytywnej decyzji. Z inicjatywą dla wszystkich tych, którzy nie uzyskali dofinansowania, wyszedł Columbus Energy. Spółka wystartowała z autorskim programem „Bilet do przyszłości”. W ramach tej inicjatywy każdy klient Columbus otrzyma wsparcie o wartości 5000 złotych, a sumę będzie mógł przeznaczyć na produkty i usługi tej Spółki. Taką samą kwotę dofinansowania oferowano z budżetu “Mojego Prądu”. To nie pierwsza forma wsparcia prosumentów, jaką oferuje Spółka. Kilka lat temu wprowadziła przełomowy „Abonament na Słońce”, umożliwiający klientom możliwość sfinansowania instalacji. W ramach “Biletu do przyszłości” Spółka Columbus rozda swoim klientom karty, które uprawniają do otrzymania dodatkowej kwoty na zakup usługi lub produktów. Aby otrzymać “Bilet”, należy podpisać umowę z Columbus na zakup fotowoltaiki jeszcze w tym roku. Jak mówi prezes Columbus Energy S.A., Dawid Zieliński, Spółka chce wesprzeć wszystkich, którym nie udało się skorzystać z dotacji “Mój Prąd”. Prezes szacuje, że takich gospodarstw jest bardzo dużo: – „Bilet do przyszłości” to nasza propozycja dla osób zainteresowanych fotowoltaiką, które nie mają możliwości otrzymać dotacji z programu Mój Prąd. Specjalną premię o wartości 5 000 zł otrzyma każdy klient Columbus, zaraz po zamontowaniu naszej instalacji. Na podstawie informacji z NFOŚiGW o przyjmowaniu tysiąca wniosków dziennie szacujemy, że ok. 10 tys. klientów zostanie pozbawionych możliwości uzyskania dofinansowania z tegorocznej edycji programu Mój Prąd. Stąd też bierze się kwota 50 mln zł, jaką postanowiliśmy przeznaczyć na rzecz wsparcia klientów w programie „Bilet do przyszłości” – mówił. –„Bilet do przyszłości” to pierwszy krok do większego konsumenckiego projektu Columbus, którego podstawą będzie nasz autorski marketplace. Szczegóły projektu zdradzimy już niebawem – zdradził Prezes Spółki. Dodatkowe formy wsparcia Otrzymana karta uprawni klientów do zniżki na zakup pomp ciepła, czy magazynów energii. Każdy, kto chce poznać szczegóły programu “Bilet do przyszłości”, może skorzystać z infolinii uruchomionej przez Columbus Energy. Konsultanci są dostępni aż do 21, każdego dnia roboczego pod numerem telefonu 22 113 45 43. Można odwiedzić też dedykowaną stronę internetową: www.columbushome.pl. Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.