Elektromobilność Wkrótce zadebiutuje elektryczny Fiat Ducato 04 lipca 2019 Elektromobilność Wkrótce zadebiutuje elektryczny Fiat Ducato 04 lipca 2019 Przeczytaj także Elektromobilność Kaskada kotłów De Dietrich w zajezdni MZK w Pabianicach Artykuł sponsorowany Międzygminny Związek Komunikacyjny w Pabianicach od kilku miesięcy korzysta z nowego rozwiązania w dziedzinie ogrzewania. Wysłużone kotły węglowe… Artykuł sponsorowany Artykuł Sponsorowany XENE autoryzowanym dystrybutorem w Polsce i UE paneli TW(Tongwei) Solar – lidera wśród producentów PV na świecie W lipcu 2023 roku spółka Xene podpisała umowę na dystrybucję modułów fotowoltaicznych ze światowym liderem w produkcji komponentów fotowoltaicznych na świecie, firmą TW(Tongwei) Solar. Umowa określa zasady bezpośredniej współpracy w Polsce i na rynkach zagranicznych, głównie w Unii Europejskiej, na których już aktywnie działa Xene. Kontrakt na najbliższe lata zakłada zakupy na poziomie kilkudziesięciu MW paneli w technologii PERC i N-type. Artykuł sponsorowany Elektryczna wersja Fiata Ducato będzie dostępna końcem 2019 roku i gotowa do wprowadzenia na rynek w 2020 roku. Koncern oferuje klientom dwa warianty zasięgu – do 220 km i do 360 km, silnik elektryczny o mocy 90 kW i z momentem obrotowym 280 Nm. Fiat Ducato w wersji elektrycznej W elektrycznej wersji Ducato Van planowane są dwa warianty akumulatorów o pojemności 47 i 79 kWh, które powinny umożliwić osiągnięcie wspomnianych zasięgów NEDC wynoszących odpowiednio 220 i 360 kilometrów. Firma zdecydowała się na pojemniejszą wersję akumulatora ze względu na sektor transportowy związany np. z dostawą żywności, co wymaga bieżącego zasilania urządzeń znajdujących się w pojeździe. W przypadku szybkiego ładowania przez CCS Fiat zakłada, że 30 minut ładowania pozwoli na przejechanie 100 kilometrów. Fiat chce zaoferować wszystkie wersje nadwozia elektrycznego Ducato (dostępne również w wariantach z silnikami spalinowymi), od furgonetki pasażerskiej, poprzez furgonetkę panelową, aż po wersję pickup – z różnymi rozstawami osi, które umożliwią przewóz od 10 do 17 metrów sześciennych ładunku o maksymalnej ładowności 1,9 tony. Włoska firma poinformowała, że ich elektryczny transporter aktualnie przechodzi testy przedsprzedażowe, które mają trwać do końca tego roku. Nieznana jest jednak cena samochodu. Według założeń na rynku powinien on pojawić się na początku 2020 roku. Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.