Wiadomości OZE Niemalże 200 podmiotów jest chętnych do stworzenia prototypu polskiego auta elektrycznego 30 stycznia 2018 Wiadomości OZE Niemalże 200 podmiotów jest chętnych do stworzenia prototypu polskiego auta elektrycznego 30 stycznia 2018 Przeczytaj także Elektromobilność Kaskada kotłów De Dietrich w zajezdni MZK w Pabianicach Artykuł sponsorowany Międzygminny Związek Komunikacyjny w Pabianicach od kilku miesięcy korzysta z nowego rozwiązania w dziedzinie ogrzewania. Wysłużone kotły węglowe… Artykuł sponsorowany Artykuł Sponsorowany XENE autoryzowanym dystrybutorem w Polsce i UE paneli TW(Tongwei) Solar – lidera wśród producentów PV na świecie W lipcu 2023 roku spółka Xene podpisała umowę na dystrybucję modułów fotowoltaicznych ze światowym liderem w produkcji komponentów fotowoltaicznych na świecie, firmą TW(Tongwei) Solar. Umowa określa zasady bezpośredniej współpracy w Polsce i na rynkach zagranicznych, głównie w Unii Europejskiej, na których już aktywnie działa Xene. Kontrakt na najbliższe lata zakłada zakupy na poziomie kilkudziesięciu MW paneli w technologii PERC i N-type. Artykuł sponsorowany Spółka ElectroMobility Poland (EMP) planuje jeszcze w tym roku rozpocząć budowę prototypu polskiego auta elektrycznego. Do firmy wpłynęło już kilkanaście projektów tego rodzaju pojazdów, jak informuje EMP. „Budujące jest to, że przedsiębiorcy, projektanci i konstruktorzy połączyli siły, by wystartować w naszym postępowaniu. Stworzyli konsorcja złożone łącznie z prawie dwustu podmiotów o różnych, uzupełniających się kompetencjach. Dzięki temu zmaksymalizowali swój potencjał, a do EMP trafiły wartościowe propozycje”, komentuje dyrektor EMP, Piotr Zaremba. Jak opowiada dyrektor: „Poziom zgłoszeń, jest – jak się spodziewaliśmy – zróżnicowany, ale wiemy już, że zawierają one ciekawe rozwiązania, które będą mogły zostać przez nas praktycznie wykorzystane w pracach nad e-autem”. W firmie obecnie trwa wstępna selekcja otrzymanych projektów, ocena ich zgodności z wymogami technicznymi i szacowanie potencjału biznesowego. Finalnie komisja konkursowa wybierze te, które mają największą szansę zmienić się w realne, produkowane masowo auta elektryczne. Konkurs ogłoszony został w listopadzie 2017 roku. Podpisywanie pierwszych umów z wygranymi przewidziane jest na luty bieżącego roku, a jeszcze w pierwszym kwartale rozpocząć się mają zaawansowane prace nad prototypami, tak żeby wiosną 2019 roku auta mogły jeździć. Jak mówił Krzysztof Tchórzewski, będący ministrem energii w czasie ogłaszania konkursu: „Stawką w konkursie na prototyp organizowanym przez EMP są duże kwoty, które Skarb Państwa planuje przeznaczyć na uruchomienie produkcji samochodu elektrycznego w Polsce”. Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.