Ekologia Niemcy wprowadzają nieograniczone przejazdy w całym kraju za… 1,6 euro dziennie. Mają ograniczyć emisję CO2 08 listopada 2022 Ekologia Niemcy wprowadzają nieograniczone przejazdy w całym kraju za… 1,6 euro dziennie. Mają ograniczyć emisję CO2 08 listopada 2022 Przeczytaj także Ekologia nowy nius o wszystkim ale taki trochę dłuższy dla testa dadadADA Artykuł sponsorowany Elektromobilność Kaskada kotłów De Dietrich w zajezdni MZK w Pabianicach Artykuł sponsorowany Międzygminny Związek Komunikacyjny w Pabianicach od kilku miesięcy korzysta z nowego rozwiązania w dziedzinie ogrzewania. Wysłużone kotły węglowe… Artykuł sponsorowany Niemcy wprowadzają nieograniczone przejazdy koleją, tramwajami i autobusami w całym kraju. Bilet miesięczny kosztować będzie jedynie 49 euro, czyli ok. 1,6 euro dziennie. Program ma na celu wsparcie społeczeństwa w obliczu rosnących kosztów życia, a także ograniczenie emisji gazów cieplarnianych. Niemcy wprowadzają nieograniczone przejazdy Ośmielone powodzeniem wakacyjnej akcji, Niemcy wprowadzają nieograniczone przejazdy transportem publicznym na terenie całego kraju. Program jest następcą niemieckiego biletu o wartości 9 euro, który został wprowadzony w lecie tego roku. Niezwykle tani bilet miesięczny umożliwiał dostęp do regionalnych pociągów, metra i autobusów w całych Niemczech i okazał się wielkim sukcesem. W ciągu trzech miesięcy – od czerwca do sierpnia 2022 roku – sprzedano ponad 52 miliony biletów. Decyzja przywódców niemieckiego rządu federalnego i 16 krajów związkowych zapadła w środę 2 listopada. – Źródłem tego działania i wielkich wyzwań jest wojna Putina – powiedział kanclerz Niemiec Olaf Scholz na konferencji prasowej. Bilet miesięczny o wartości 49 euro umożliwi podróżnym korzystanie z transportu publicznego na krótkich i średnich dystansach w całym kraju po niższych kosztach. Cena biletu najprawdopodobniej jednak z czasem wzrośnie. Niemcy wprowadzają nieograniczone przejazdy po tygodniach dyskusji co do ostatecznego kształtu projektu. – Teraz droga do największej reformy taryfowej transportu publicznego w Niemczech jest jasna – powiedział minister transportu Volker Wissing. Wissing stwierdził, że bilet zostanie wprowadzony tak szybko, jak to możliwe, podczas gdy niemiecka agencja informacyjna DPA, powołując się na źródła rządowe, poinformowała, że wejdzie w życie dopiero w nadchodzącym roku. Jakie korzyści przyniesie to rozwiązanie? Powodzenie wakacyjnej przeceny doprowadziło w Niemczech do szerokiej debaty publicznej. Zaletą okazał, się fakt, że zachęceni niskimi cenami nowi pasażerowie odkryli środek transportu wcześniej dla nich niedostępny – 15% użytkowników biletów za 9 euro stwierdziło, że bez specjalnej ceny nie wybraliby się na takie wycieczki. Rozwiązanie będzie nadal zachęcać do korzystania z ekologicznego transportu i zmniejszania zużycia paliwa. – Cóż za wspaniała wiadomość (…) musimy masowo rozwinąć transport publiczny. I tak: 49 euro to nie 9 euro. Ale nadal jest to dobry krok naprzód w zakresie przystępnej cenowo, przyjaznej dla klimatu i społecznej mobilności – napisała na Twitterze Terry Reintke , współprzewodnicząca Zgrupowania Zielonych w Parlamencie Europejskim. Das 49-Euro-Ticket kommt.Was für eine fabelhafte Nachricht. Und ja: Wir müssen den ÖPNV massiv ausbauen.Und ja: 49 € sind nicht 9 €. Aber trotzdem ist das ein guter Schritt hin zu bezahlbarer, klimafreundlicher und sozialer Mobilität.#49EuroTicket— Terry Reintke (@TerryReintke) October 13, 2022 Nieograniczone przejazdy w Niemczech prawdopodobnie pomogą też w zwalczaniu inflacji rosnącej w wyniku inwazji Rosji na Ukrainę. Dotychczasowy program, rzucając światło na wykorzystanie kolei w Niemczech, pokazał jednak konieczność rozbudowy infrastruktury m.in. z uwagi na niewystarczającą ilość pociągów potrzebną do obsługi pasażerów. Zielona kolej w Europie Operatorzy transportu publicznego w Niemczech ostrzegli, że bez zobowiązania się do niezbędnego finansowania eksploatacji autobusów i pociągów, korzyści z wprowadzenia nieograniczonych przejazdów mogą okazać się ograniczone. – Rozumiem, że ogólnokrajowy bilet umożliwiający korzystanie z transportu publicznego jest szczególnie interesujący dla pasażerów. Ale dla operatorów odpowiedzialnych za te kwestie ekonomicznie, finansowania tego rozwiązania jest równie pilne – powiedział w oświadczeniu Oliver Wolff, szef stowarzyszenia niemieckich operatorów transportu publicznego (VDV). Kolej jest nie tylko ekonomicznie opłacalnym środkiem transportu. Jest to także ekologiczny sposób na przemieszczanie się, ponieważ pociągi poruszają się dzięki elektryczności. Brak konieczności spalania paliw kopalnych to kolejny ważny krok na drodze do modernizacji kolei. Tylko sieć kolejowa w całości zasilana odnawialnymi źródłami energii może zostać uznana jako zeroemisyjny środek transportu. Taka sytuacja nie występuje w momencie, gdy do produkcji prądu zasilającego pociągi, spalane są paliwa kopalne takie jak węgiel czy gaz. Zapewnienie zielonej energii jest obok rozwoju infrastruktury kluczowym zagadnieniem jeśli chodzi o modernizację kolejnictwa w Europie i na świecie. OZE obniżają koszty energii elektrycznej, zatem na dłuższą metę pozwoliłyby zmniejszyć koszty eksploatacji kolei. Widać, to na przykładzie sektora transportowego w Niemczech, gdzie swoje zastrzeżenia zgłaszają krajowi operatorzy. – Ryzykujemy, że będziemy musieli masowo zrezygnować z usług transportu publicznego na całym świecie, ponieważ nie można ich już finansować ze względu na wzrost kosztów – podsumował Wolff. Czy podobne rozwiązanie sprawdziłoby się także w Polsce? Możliwe, że jest to dobry pomysł, z uwagi na rosnącą liczbę pasażerów polskiej kolei. 20 milionów pasażerów więcej niż w ubiegłym roku – pociągi regionalne znowu popularne źródło: independent-co-uk, euronews.com, dw.com, zdj. główne: Deutsche Bahn AG / Volker Emersleben Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.