Świat Nowa inicjatywa UE i wielkich przedsiębiorstw na rzecz zrównoważonego rozwoju 27 stycznia 2021 Świat Nowa inicjatywa UE i wielkich przedsiębiorstw na rzecz zrównoważonego rozwoju 27 stycznia 2021 Przeczytaj także Ekologia nowy nius o wszystkim ale taki trochę dłuższy dla testa dadadADA Artykuł sponsorowany Ekologia Czym jest budynek zeroemisyjny? Charakterystyka i przykłady Zeroemisyjny budynek cechuje się zerowym zużyciem energii netto. Oznacza to, że całkowita ilość zużywanej przez niego energii w skali roku równa się ilości energii odnawialnej wytworzonej w danym miejscu. Jakie rozwiązania stosowane są w zeroemisyjnych budynkach? Artykuł sponsorowany Właśnie rozpoczęły się działania Komisji Europejskiej Green Consumption Pledge. W ramach programu, który kierowany jest do konsumentów, firmy i globalne przedsiębiorstwa wprowadzą szereg narzędzi, służących zrównoważonemu rozwojowi ekologicznej Europy i poprawie klimatu. Wielkie marki chcą być eko Green Consumption Pledge jest częścią Europejskiego Paktu na rzecz Klimatu, przyjętego 9 grudnia 2020 roku. Firmy, które podpisały się pod jego założeniami, zobowiązały się do przyspieszenia transformacji ekologicznej. KE oraz dane firmy razem ustaliły i zatwierdziły nowe normy. W pilotażowym projekcie uczestniczą Colruyt Group, Decathlon, LEGO Group, L’Oréal i Renewd. Czy UE zakaże nazywania produktów roślinnych – sera, mleka, czy jogurtu – wegańskimi? Inicjatywa ma przekonać producentów kosmetyków, chemii, odzieży i innych produktów do szybszej redukcji swojego śladu węglowego. Ponadto, jak twierdzi komisarz do spraw sprawiedliwości KE Didier Reynders, konsumenci są dziś świadomi i potrzebują większej przejrzystości w przepływie informacji o zaangażowaniu firm. Inicjatywa Green Consumption Pledge uzupełnia kodeks postępowania, opublikowany 26 stycznia w ramach strategii „od pola do stołu”. Dodatkowo KE zachęca firmy z rozmaitych branż do włączenia się w inicjatywę Green Consumption Pledge. – W związku z inicjatywą, z zadowoleniem przyjmuję zgłoszenie tych pięciu przedsiębiorstw do Green Consumption Pledge. Ich zobowiązania oznaczają pójście krok dalej niż to, co ustanawia prawo. Liczę na współpracę z wieloma innymi przedsiębiorstwami, tak abyśmy mogli jeszcze bardziej zwiększyć zrównoważoną konsumpcję w UE – powiedział Didier Reynders. Pięć filarów Inicjatywa Green Consumption Pledge opiera się na pięciu ustalonych i dobrowolnie przyjętych zobowiązaniach. Program przewiduje, że konsumenci będą mogli dokonywać bardziej zrównoważonych zakupów z wyłączeniem szkodliwego wpływu na środowisko, jakie wyrządza dane przedsiębiorstwo. Do pięciu głównych zobowiązań należą: obliczenie i kontrolowanie śladu węglowego firmy w łańcuchu dostaw oraz dopasowanie jego ilości zgodnie z porozumieniem paryskim,kontrola śladu węglowego wybranych, chętnie kupowanych produktów oraz ujawnienie postępów w jego zmniejszaniu ogółowi, czyli konsumentom,wzrost sprzedaży produktów ekologicznych i zrównoważonych, albo usług, które się wiążą z tymi procesami,gospodarowanie finansami tak, aby część przeznaczyć na PR, czyli edukację i promowanie celów wyznaczonych przez KE w zgodzie z Europejskim Zielonym Ładem,dbałość o to, aby konsumenci mieli łatwy dostęp do informacji o śladzie węglowym i wprowadzonych zmianach. Po roku Komisja Europejska oceni przebieg pilotażowego projektu i dalsze możliwości rozwoju. źródło: ec.europa.eu Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.