Elektromobilność Nowe akumulatory mają przyspieszyć rozwój pojazdów elektrycznych 01 lutego 2018 Elektromobilność Nowe akumulatory mają przyspieszyć rozwój pojazdów elektrycznych 01 lutego 2018 Przeczytaj także Elektromobilność Kaskada kotłów De Dietrich w zajezdni MZK w Pabianicach Artykuł sponsorowany Międzygminny Związek Komunikacyjny w Pabianicach od kilku miesięcy korzysta z nowego rozwiązania w dziedzinie ogrzewania. Wysłużone kotły węglowe… Artykuł sponsorowany Artykuł Sponsorowany XENE autoryzowanym dystrybutorem w Polsce i UE paneli TW(Tongwei) Solar – lidera wśród producentów PV na świecie W lipcu 2023 roku spółka Xene podpisała umowę na dystrybucję modułów fotowoltaicznych ze światowym liderem w produkcji komponentów fotowoltaicznych na świecie, firmą TW(Tongwei) Solar. Umowa określa zasady bezpośredniej współpracy w Polsce i na rynkach zagranicznych, głównie w Unii Europejskiej, na których już aktywnie działa Xene. Kontrakt na najbliższe lata zakłada zakupy na poziomie kilkudziesięciu MW paneli w technologii PERC i N-type. Artykuł sponsorowany Uniwersytet w Bath jest częścią konsorcjum badawczego, którego zadaniem jest przyspieszenie rewolucji elektromobilności, dzięki rozwiązaniu obecnych problemów z akumulatorami. W jego skład wchodzą partnerzy akademiccy, jak i przemysłowi. Do końca 2018 roku, jak przewidują brytyjskie władze, po kraju tym jeździć ma około 200 tysięcy aut elektrycznych. Światowa sprzedaż tych pojazdów w 2016 roku wzrosła o 45%, ale to nadal za mało. Konieczna jest rewolucja w ogniwach, aby pojazdy elektryczne stały się powszechne. Badacze z Bath współpracują w ramach projektu Multiskalowego Modelowania. Ma on za zadanie stworzyć nowe narzędzia do modelowania komputerowego, które pozwoli lepiej zrozumieć i przewidywać zachowanie się akumulatorów na poziomie atomowym. Jeśli uda im się zrealizować to zadanie, to Wielka Brytania stanąć może na czele rewolucji technologicznej w zakresie baterii, co przyspieszy implementację bezwęglowego transportu. Brytyjskiemu konsorcjum zajmującemu się akumulatorami przewodzi Imperial College London. Znajduje się w nim jeszcze sześć innych uczelni wyższych oraz 17 partnerów przemysłowych. Prace konsorcjum finansuje Instytut Faradaya, który został powołany specjalnie w celu rozwoju technologii akumulatorowych. Brytyjski rząd zainwestował w ten ośrodek aż 246 milionów funtów. „Baterie litowo-jonowe zmieniły elektronikę noszoną, a teraz zmieniają pojazdy elektryczne, co pozwala nam na redukcję emisji gazów cieplarnianych”, mówi profesor Saiful Islam, jeden z kierujących badaniami w Bath. „Bardzo się cieszę, że mogę być częścią tego multidyscyplinarnego zespołu, skupionego wokół badań nad akumulatorami przy Instytucie Faradaya”. „Aby poprawić jakoś powietrza w naszych miastach i osiągnąć nasze ambitne cele dotyczące czystej energii, musimy jak najszybciej zacząć korzystać z aut elektrycznych”, wyjaśnia Peter B. Littlewood, kierownik Instytutu i dodaje: „Konieczne są badania podstawowych zjawisk zachodzących w akumulatorach, aby zwiększyć gęstość energii, czas życia i zmniejszyć ich koszt”. Źródło: phys.org Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.