Elektromobilność Nowe przepisy UE w sprawie elektryków. Stacje ładowania w konkretnej odległości od siebie 17 lipca 2023 Elektromobilność Nowe przepisy UE w sprawie elektryków. Stacje ładowania w konkretnej odległości od siebie 17 lipca 2023 Przeczytaj także Elektromobilność Kaskada kotłów De Dietrich w zajezdni MZK w Pabianicach Artykuł sponsorowany Międzygminny Związek Komunikacyjny w Pabianicach od kilku miesięcy korzysta z nowego rozwiązania w dziedzinie ogrzewania. Wysłużone kotły węglowe… Artykuł sponsorowany Elektromobilność Bezprzewodowe ładowanie elektryków we Francji i Norwegii We Francji i Norwegii zainstalowane zostaną specjalne odcinki dróg, na których elektryki będą ładowane bezprzewodowo. Czy to rozwiązanie okaże się… Parlament Europejski zagłosował za nowymi przepisami zwiększającymi liczbę stacji ładowania elektryków na terenie całej wspólnoty. Już za kilka lat stacje będą rozmieszczone maksymalnie w odległości 60 km w przypadku osobówek i 120 km dla ciężarówek i autobusów elektrycznych. Więcej stacji ładowania elektryków w UE We wtorek 11 lipca 2023 roku zagłosowali za nowymi unijnymi regulacjami w sprawie rozmieszczenia stacji ładowania i tankowania tzw. paliw alternatywnych samochodów osobowych, ciężarowych i autobusów. Mowa tu nie tylko o elektrykach, ale także o pojazdach zasilanych wodorem czy amoniakiem. Celem wprowadzonych zmian jest zarówno zmniejszenie emisji w sektorze transportu jak i ułatwienie podróżowania po drogach całej Unii Europejskiej. Nowe regulacje mają także związek z przegłosowanym na początku br. zakazem rejestracji nowych samochodów z silnikami spalinowymi. Co wynika z przegłosowanych we wtorek regulacji? Do 2026 roku stacje ładowania dla osobowych elektryków o mocy co najmniej 400 kW mają być rozmieszczone o co najwyżej 60 km wzdłuż głównych tras i w każdym kierunku jazdy. W ciągu kolejnych dwóch lat ich moc wyjściowa ma wzrosnąć do 600 kW. Nieco inaczej wygląda sprawa w przypadku ciężarówek i autobusów elektrycznych. Ładowarki dla tego typu pojazdów mają znajdować się o co najwyżej 120 km i być zainstalowane w połowie głównych dróg europejskich do 2028 roku. Ich moc wynosić od 1400 kW do 2800 kW. Nowe regulacje zobowiązują również kraje członkowskie do inwestycji w stacje do tankowania wodoru. Do 2031 roku urządzenia te mają znajdować się co najwyżej o 200 km od siebie. Te elektryki Polacy kupują najchętniej w 2023 roku. Niektóre modele mogą cię zaskoczyć Elektryków coraz więcej, ale ładowarek wciąż mało W 2021 roku według Eurostatu po drogach Unii Europejskiej jeździło w sumie 1,9 mln elektryków. W 2022 liczba ta wzrosła aż o 58% i wyniosła 3,1 mln. Na przeciwnym biegunie jest rozwój sieci ładowania dla elektryków w UE. W kwietniu 2023 roku dziennik „Die Welt” przeprowadził badanie w tej sprawie. Co z niego wynika? Aż 61% wszystkich stacji ładowania pojazdów elektrycznych w całej Unii Europejskiej znajduje się w trzech krajach: Holandii, Francji i Niemczech. Pozostałe 39% przypada na 24 pozostałe kraje Wspólnoty. Według „Die Welt” najmniej jest ich w Europie Środkowo-Wschodniej. W Niemczech aktualnie zamontowanych jest ok. 90 tys. stacji ładowania elektryków. Dla porównania, w Polsce występuje 2836 takich urządzeń. Świetna informacja dla kierowców! Biedronka udostępnia na swoich parkingach stacje ładowania elektryków Źródło: dw.com, welt.de Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.