Wiadomości OZE Nowoczesne ogniwo z wodnym elektrolitem, które naładować można w pół minuty 15 marca 2018 Wiadomości OZE Nowoczesne ogniwo z wodnym elektrolitem, które naładować można w pół minuty 15 marca 2018 Przeczytaj także Artykuł Sponsorowany XENE autoryzowanym dystrybutorem w Polsce i UE paneli TW(Tongwei) Solar – lidera wśród producentów PV na świecie W lipcu 2023 roku spółka Xene podpisała umowę na dystrybucję modułów fotowoltaicznych ze światowym liderem w produkcji komponentów fotowoltaicznych na świecie, firmą TW(Tongwei) Solar. Umowa określa zasady bezpośredniej współpracy w Polsce i na rynkach zagranicznych, głównie w Unii Europejskiej, na których już aktywnie działa Xene. Kontrakt na najbliższe lata zakłada zakupy na poziomie kilkudziesięciu MW paneli w technologii PERC i N-type. Artykuł sponsorowany Świat Pierwsza zeroemisyjna linia lotnicza wystartuje w 2024 roku W 2024 roku loty rozpoczyna pierwsza zeroemisyjna linia lotnicza. Flota Ecojet ma składać się z samolotów elektrycznych napędzanych przez zielony wodór. Co więcej, pasażerowie na pokładzie będą mieli do wyboru wyłącznie wegańskie posiłki. Jakie trasy obejmie linia Ecojet? Zespół naukowców z KAIST stworzył nowatorski hybrydowy system magazynowania energii, który naładować można w czasie poniżej pół minuty. Wykorzystuje on wodny elektrolit zamiast palnych rozpuszczalników organicznych, dzięki czemu jest nie tylko przyjazny dla środowiska, ale i bezpieczny. Systemy powstały z myślą o urządzeniach przenośnych. Za konstrukcję nowatorskiego akumulatora odpowiedzialny jest zespół kierowany przez profesora Jeunga Ku Kanga. Stworzone przez nich ogniwa składają się z polimerowej anody i nanocząstek tlenków metali na grafenie, pracujących jako katoda. Ogniwa wykorzystujące wodne elektrolity dotychczasowo miały bardzo ograniczone prądy ładowania i niską gęstość energii. Nowa struktura opracowana w KAIST daje możliwość zmiany tego stanu rzeczy. Wszystko dzięki optymalizacji elektrod i przyspieszeniu wymiany energii na jej powierzchni. Gęstość zwiększono dzięki wykorzystaniu grafenu, który zapewnia ogromną powierzchnię katody. Wykorzystanie nanocząstek jako katody sprawiło, że reakcje w ogniwie zachodzą szybciej, co przekłada się na zwiększenie gęstości mocy w baterii i szybkości ładowania. Prototypowe ogniwo wykazuje sto razy większą gęstość mocy niż konkurencyjne rozwiązania z wodnymi elektrolitami. Ogniwo naładowane może być w 20-30 sekund. Bateria jest także bardzo stabilna – pomimo cykli szybkiego ładowania i rozładowywania zachowuje ona 100% swojej pierwotnej pojemności. „Ta ekologiczna technologia łatwo może zostać wprowadzona do produkcji przemysłowej, szczególnie, że ogniwa te zapewniają wyższą pojemność i stabilność niż obecnie wykorzystywane akumulatory”, mówi profesor Kang. Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.