Artykuł Sponsorowany Nowoczesne smart city, czyli jak tworzyć ekologiczną przestrzeń miejską 06 października 2020 Artykuł Sponsorowany Nowoczesne smart city, czyli jak tworzyć ekologiczną przestrzeń miejską 06 października 2020 Przeczytaj także Artykuł Sponsorowany XENE autoryzowanym dystrybutorem w Polsce i UE paneli TW(Tongwei) Solar – lidera wśród producentów PV na świecie W lipcu 2023 roku spółka Xene podpisała umowę na dystrybucję modułów fotowoltaicznych ze światowym liderem w produkcji komponentów fotowoltaicznych na świecie, firmą TW(Tongwei) Solar. Umowa określa zasady bezpośredniej współpracy w Polsce i na rynkach zagranicznych, głównie w Unii Europejskiej, na których już aktywnie działa Xene. Kontrakt na najbliższe lata zakłada zakupy na poziomie kilkudziesięciu MW paneli w technologii PERC i N-type. Artykuł sponsorowany Artykuł Sponsorowany A ile lat ma Twoja butelka? [WYWIAD] Każdy wyprodukowany przez nas śmieć to śmiertelny koszt dla naszej cywilizacji. Każdy wyprodukowany przez nas śmieć, to śmiertelny koszt dla naszej cywilizacji – mówi Michał Paca z Fundacji Las na Zawsze w mocnym i dającym do myślenia wywiadzie. Michał Paca odpowiada, co dziś nie tylko my, ale także władza – powinna zrobić, ale wciąż nie chce zrobić, aby ten koszt zmniejszyć. Dlatego właśnie – zmiana na lepsze zależy od każdego z nas. Na ulice wielkich metropolii coraz częściej wkracza zieleń! A wszystko dzięki ekologicznym meblom miejskim zaaranżowanym tak, aby współgrać z przestrzenią. Zielone dachy przystanków, słupy solarne, budki dla ptaków na nośnikach reklamowych. To naturalny kierunek rozwoju miast w duchu smart city. Firmą, która zapoczątkowała zieloną transformację na ulicach polskich miast jest AMS, lider reklamy out-of-home. Spis treści Reklama miejska bez zaśmiecaniaEkologiczne meble miejskieSłupy solarne symbolem transformacji energetycznejNagrody za zielone inicjatywy Reklama miejska bez zaśmiecania Nadmiar szyldów reklamowych, rozrzucone ulotki, niepotrzebnie powielane plakaty to obraz wielu polskich miast. Na firmie jaką jest AMS, będącej liderem reklamy zewnętrznej w Polsce spoczywa szczególny obowiązek wsparcia zasady #paperless. Ograniczenie przez nią produkcji papierowych materiałów promocyjnych sprawia ogromną różnicę! Dlatego podjęto szereg kroków, aby wspierać ekomarketing. Jedną z nich jest całkowita rezygnacja z materiałów pijarowych w formie papierowej. Wszystkie są rozsyłane drogą elektroniczną i zawarte są w sieci. AMS idąc krok dalej w walce o los planety postanowił, że będzie regularnie wspierał inicjatywy ekologiczne. Dlatego został sponsorem konferencji Carbon Footprint Summit 2020, której głównym tematem będą sposoby ograniczania śladu węglowego. Więcej o konferencji dowiecie się tutaj: https://carbonfootprint2020.com/pl/ Ekologiczne meble miejskie Kreatywne materiały promocyjne mogą przybierać różne formy. Znane zkrajów zachodnich rozwiązania reklamowe w duchu ekologii, AMS wprowadza w Polsce konsekwentnie od kilku lat. I w taki właśnie sposób możemy nacieszyć oczy oryginalnymi eko-wiatami na miejskich przystankach. Pierwszy zielony dach na wiacie przystankowej powstał w Warszawie w 2019 roku i nosi nazwę „Przystanek Wolność”. Z czasem eko-wiaty pojawiły się w innych miejscach stolicy, stając się coraz przyjaźniejsze dla środowiska. Przykładem może być ta na Żoliborzu, na której nie tylko posadzono rośliny, ale również dostosowano ją do ptasich potrzeb. Działania AMS aktywnie wspiera fundacja Szklane Pułapki. Nie tylko Warszawa może cieszyć się swoimi dziewięcioma metrami kwadratowymi soczystej zieleni na jednej wiacie. Podobne eko-wiaty pojawiły się również w Poznaniu oraz Krakowie. Zalety tych konstrukcji są niepodważalne. Zielone dachy magazynują wodę deszczową, obniżają zanieczyszczenie powietrza (wchłaniają pyły zawieszone) oraz redukują emisję CO2. Dodatkowym atutem jest regulacja temperatury na przystankach, często mocno wyeksponowanych na słońce, które wytwarzają przyjemny chłód oczekującym na autobus. Nie tylko wiaty posiadają przyjazną dla ptaków infrastrukturę. Na nośnikach AMS pojawiły się budki przeznaczone przede wszystkim dla jerzyków, gdzie mogą uwić gniazdo lub schronić się przed ulicznym zgiełkiem. Słupy solarne symbolem transformacji energetycznej Po trwających kilka lat testach AMS wprowadził również wyjątkowe słupy ogłoszeniowe zasilane fotowoltaiką. Nowoczesna technologia idzie w parze z atrakcyjnym, iście futurystycznym wyglądem. Sieć słupów działających z użyciem energii słonecznej pozwoliła zaoszczędzić już 2,4 MWh! Nagrody za zielone inicjatywy Ekologiczne działania AMS są nie tylko publicznie zauważone, ale również szeroko doceniane. Z inicjatywy firmy w 2018 roku powstał projekt “Zielone przystanki” w Krakowie. Przy wiatach posadzono żywe rośliny, które wzbogacały krajobraz i cieszyły oko, ale też stanowiły swoisty filtr smogowy. To ważne w mieście uznawanym za najbardziej zanieczyszczone w Polsce. „Zielone przystanki” w Krakowie wpisują się w trend, jaki chcielibyśmy – zarówno jako firma, jak i mieszkańcy miast – widywać w przestrzeni publicznej jak najczęściej – mówi Grażyna Gołębiowska, dyrektor marketingu AMS. – Nasza propozycja łączy prosty, ale zarazem efektowny design, nowoczesną stylizację oraz niezwykle ważny obecnie aspekt proekologiczny – zadaniem nowych instalacji będzie pochłanianie pyłów –dodaje Gołębiowska. Projekt zdobył SREBRO w konkursie Innovation 2019. Z uwagą będziemy śledzić dalsze działania firmy podejmowane z troską o miejski ekokrajobraz. Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.