Wiadomości OZE Nowy, szybki rower elektryczny od Juiced Bikes 13 sierpnia 2018 Wiadomości OZE Nowy, szybki rower elektryczny od Juiced Bikes 13 sierpnia 2018 Przeczytaj także Artykuł Sponsorowany XENE autoryzowanym dystrybutorem w Polsce i UE paneli TW(Tongwei) Solar – lidera wśród producentów PV na świecie W lipcu 2023 roku spółka Xene podpisała umowę na dystrybucję modułów fotowoltaicznych ze światowym liderem w produkcji komponentów fotowoltaicznych na świecie, firmą TW(Tongwei) Solar. Umowa określa zasady bezpośredniej współpracy w Polsce i na rynkach zagranicznych, głównie w Unii Europejskiej, na których już aktywnie działa Xene. Kontrakt na najbliższe lata zakłada zakupy na poziomie kilkudziesięciu MW paneli w technologii PERC i N-type. Artykuł sponsorowany Świat Pierwsza zeroemisyjna linia lotnicza wystartuje w 2024 roku W 2024 roku loty rozpoczyna pierwsza zeroemisyjna linia lotnicza. Flota Ecojet ma składać się z samolotów elektrycznych napędzanych przez zielony wodór. Co więcej, pasażerowie na pokładzie będą mieli do wyboru wyłącznie wegańskie posiłki. Jakie trasy obejmie linia Ecojet? Branża rowerów elektrycznych dynamicznie rozwija się w ciągu ostatnich lat. Obecnie na rynku dostępne są różne modele, od tych retro, jak Retro Vintage Scarf rozwijającego prędkość 36 mph (ok. 58 k/h), po modele CTY i RCR firmy Onyx, które mogą poruszać się z prędkością 30-60 mph (ok. 50-95 km/h). Najnowszy elektryczny rower rozwijający prędkość ponad 40 mph (64 km/h) to HyperFat HF1100 marki Juiced Bikes. Rower wyposażony jest w silnik 12T Mac o mocy ciągłej nieprzekraczającej 1100 W, kontroler 35 A i akumulator 51,8 B. Silnik Mac od dawna cieszy się popularnością wśród społeczności DIY (tzw. zrób to sam) zajmujących się samodzielną budową elektrycznych rowerów. Od niedawna znajduje również uznaniem wśród producentów e-rowerów ze względu na połączenie lekkości i dużej mocy. HyperFat jest także wyposażony w reflektor o natężeniu światła 1,050 lumenów, zintegrowany wyświetlacz LCD oraz połączenie czujnika momentu obrotowego i czujnika kadencji. Stworzony został z myślą o różnych użytkownikach, dlatego podczas jego zakupu można wybrać jedną z trzech ram. W każdym wariancie rower będzie miał wbudowany, amortyzowany przedni widelec z regulacją amortyzacji pneumatycznej, hydrauliczne hamulce tarczowe o średnicy 180 mm oraz 9-biegowe przerzutki Shimano. Maksymalna waga jego użytkownika to 125 kilogramów. HyperFat jest obecnie dostępny w przedsprzedaży za 3299 USD (ponad 12 tys. złotych) na stronie Juiced Bike, a cena detaliczna wynosi 3 799 USD (ponad 14 tys. złotych). Jej wysokość uzależniona jest od obecnej sytuacji politycznej – wojny handlowej wywołanej przez decyzje prezydenta Trumpa. Obecnie rowery elektryczne importowane z Chin podlegają 25% stawce celnej. Amerykańskie firmy, takie jak Juiced Bikes, projektują swoje rowery w USA, ale produkują je i montują w Chinach. Ich produkty podlegają więc wysokiej opłacie celnej. Juiced Bikes nie podał jeszcze oficjalnego zasięgu HyperFat HF1100. Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.