Wiadomości OZE Nowy trend w hipermarketach – klienci będą mogli przynosić do sklepów własne opakowania 06 września 2019 Wiadomości OZE Nowy trend w hipermarketach – klienci będą mogli przynosić do sklepów własne opakowania 06 września 2019 Przeczytaj także Artykuł Sponsorowany XENE autoryzowanym dystrybutorem w Polsce i UE paneli TW(Tongwei) Solar – lidera wśród producentów PV na świecie W lipcu 2023 roku spółka Xene podpisała umowę na dystrybucję modułów fotowoltaicznych ze światowym liderem w produkcji komponentów fotowoltaicznych na świecie, firmą TW(Tongwei) Solar. Umowa określa zasady bezpośredniej współpracy w Polsce i na rynkach zagranicznych, głównie w Unii Europejskiej, na których już aktywnie działa Xene. Kontrakt na najbliższe lata zakłada zakupy na poziomie kilkudziesięciu MW paneli w technologii PERC i N-type. Artykuł sponsorowany Fotowoltaika Fotowoltaika w bloku mieszkalnym. Wszystko, co musisz wiedzieć Fotowoltaika coraz częściej przyciąga uwagę mieszkańców bloków, jak i spółdzielni. Do inwestycji w elektrownię słoneczną zachęca nie tylko niższa cena… Carrefour, Auchan oraz Lidl – w sklepach tych sieci już niebawem będzie można wykorzystywać własne opakowania na produkty spożywcze. Zmiany podyktowane są m.in. wzrastającą świadomością ekologiczną konsumentów, która sprawia, że coraz częściej decydują się oni na ograniczenie korzystania z plastikowych opakowań. Jak poinformował portal WirtualneMedia.pl, w sklepach sieci Carrefour Polska klient będzie mógł skorzystać z własnego opakowania w przypadku zakupu produktów na wagę, takich jak owoce, warzywa, sery czy wędliny. Pilotażowy projekt testowany był w wybranych placówkach sieci od marca tego roku. Po jego przychylnym przyjęciu wśród konsumentów zadecydowano o rozszerzeniu inicjatywy na wszystkie super- i hipermarkety sieci w Polsce. Marka zachęca swoich klientów do przynoszenia opakowań wielokrotnego użytku, np. szklanych słoików, woreczków czy pudełek. Opakowanie wystarczy przekazać pracownikowi działu oferującego towary sprzedawane luzem – wytaruje on pojemnik, napełni żądanym produktem i przyklei na spód opakowania naklejkę zawierającą informację o kwocie należnej za nabycie samego produktu. Auchan Polska planuje wprowadzić podobne zmiany w sklepach swojej sieci najpóźniej do połowy września tego roku. Ze swojego opakowania klienci będą mogli skorzystać podczas zakupów produktów sprzedawanych luzem lub na wagę, tzn. wędlin, serów, owoców i warzyw. – Zainteresowanie jest spore i stale rośnie, gdyż konsument staje się coraz bardziej świadomy, wiele osób stara się żyć według filozofii „zero waste”, więc ta możliwość jest adresowana przede wszystkim do nich, ale każdy tutaj korzysta: środowisko (ograniczamy plastikowe opakowania), klient (ogranicza odpady), firma (oszczędza na opakowaniach), więc jest to relacja win-win-win – podkreśliła Dorota Patejko, dyrektor ds. komunikacji i zrównoważonego rozwoju w Auchan Polska, cytowana przez portal WirtualneMedia.pl. W przypadku sieci sklepów Lidl pilotażowy program pojawił się na razie na terenie Danii – właśnie w tamtejszych sklepach będzie można korzystać z własnych opakowań. Na razie plastikowe woreczki jednorazowego użytku przestały być wykorzystywane jako opakowania dla owoców i warzyw – ich miejsce zajęły materiałowe woreczki wielokrotnego użytku, które po ubrudzeniu można wyprać w pralce. Nie wiadomo, kiedy Lidl wprowadzi podobne zmiany w swoich sklepach znajdujących się na terenie Polski. Źródła: wirtualnemedia.pl Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.