Świat Pekin walczy ze spalinami 14 marca 2017 Świat Pekin walczy ze spalinami 14 marca 2017 Przeczytaj także Artykuł Sponsorowany XENE autoryzowanym dystrybutorem w Polsce i UE paneli TW(Tongwei) Solar – lidera wśród producentów PV na świecie W lipcu 2023 roku spółka Xene podpisała umowę na dystrybucję modułów fotowoltaicznych ze światowym liderem w produkcji komponentów fotowoltaicznych na świecie, firmą TW(Tongwei) Solar. Umowa określa zasady bezpośredniej współpracy w Polsce i na rynkach zagranicznych, głównie w Unii Europejskiej, na których już aktywnie działa Xene. Kontrakt na najbliższe lata zakłada zakupy na poziomie kilkudziesięciu MW paneli w technologii PERC i N-type. Artykuł sponsorowany Świat Pierwsza zeroemisyjna linia lotnicza wystartuje w 2024 roku W 2024 roku loty rozpoczyna pierwsza zeroemisyjna linia lotnicza. Flota Ecojet ma składać się z samolotów elektrycznych napędzanych przez zielony wodór. Co więcej, pasażerowie na pokładzie będą mieli do wyboru wyłącznie wegańskie posiłki. Jakie trasy obejmie linia Ecojet? Smog fotochemiczny to jeden z największych trucicieli powietrza w większych aglomeracjach miejskich. Występuje on przy wyższych temperaturach, kiedy samochody z silnikami benzynowymi oraz diesla emitują spaliny wchodzące w reakcję z promieniami światła słonecznego. W wyniku wspomnianej reakcji powstaje ozon, który jest szkodliwy dla środowiska oraz otoczenia, ograniczając przy tym widoczność, tj. tworząc szarą poświatę. Pekin jest uważany przez wiele osób za najbardziej zanieczyszczone miasto świata. Niestety, w ostatnim czasie zdarzają się dni, kiedy miasto to jest detronizowane przez Kraków czy Warszawę. Sytuacja w stolicy Chin jest naprawdę poważna. Szczególnie podkreślił to fakt odwołania wielu lotów w grudniu poprzedniego roku z uwagi na kiepską widoczność, którą spowodowała liczna obecność pyłów PM10 oraz PM 2.5 w powietrzu. Władze Pekinu podjęły więc decyzje o zmianie floty taksówek poruszających się po mieście. Wydaje się to w pierwszej fazie woda na młyn, lecz kiedy weźmiemy pod uwagę, że w stolicy Państwa Środka mieszka ponad 19 milionów ludzi a samo miasto ma powierzchnię niemal 17 tysięcy kilometrów kwadratowych, po których porusza się 67 tysięcy taksówek, decyzja ta w dłuższej perspektywie czasu może być strzałem w dziesiątkę. Wymiana floty pochłonie ogromną ilość gotówki, ponieważ decyzja ta będzie kosztować 1,3 miliarda dolarów. Chińczycy wychodzą jednak z założenia, że będzie to także inwestycja w rodzimy przemysł motoryzacyjny. Z takiej decyzji będą mogli cieszyć się także zwykli mieszkańcy miasta, ponieważ konieczne będzie rozwinięcie infrastruktury ładowarek dla samochodów, dostępnych również dla innych posiadaczy elektrycznych pojazdów. Decyzja władz chińskiej stolicy być może dla wielu będzie bezsensowna, lecz kropla drąży skałę. Z pozoru niewinna inwestycja proekologiczna jest w stanie otworzyć drzwi do realizacji kolejnych, a to spory pozytyw. Na chwilę obecną należy jednak czekać, aż podjęta decyzja zostanie wprowadzona w życie. Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.