Elektromobilność PGE wycofuje się z elektromobilności 19 sierpnia 2020 Elektromobilność PGE wycofuje się z elektromobilności 19 sierpnia 2020 Przeczytaj także Elektromobilność Kaskada kotłów De Dietrich w zajezdni MZK w Pabianicach Artykuł sponsorowany Międzygminny Związek Komunikacyjny w Pabianicach od kilku miesięcy korzysta z nowego rozwiązania w dziedzinie ogrzewania. Wysłużone kotły węglowe… Artykuł sponsorowany Fotowoltaika Ekologiczne i efektywne energetycznie budownictwo dla rodzin i miast W Mysłowicach powstaje pierwszy modułowy budynek społeczny w Polsce. Za projekt odpowiada zespół naukowców, projektantów i technologów skupionych w konsorcjum badawczo-rozwojowego DMD-M z udziałem spółki DMDmodular z podkrakowskiej Skawiny, Politechniki Krakowskiej oraz firmy Lightoffo. To szansa dla samorządów w Polsce na budowę ekologicznych i efektywnych energetycznie obiektów, które mogą powstać w zaledwie 4,5 miesiąca. Konsorcjum w składzie PGE i 4Mobility zrezygnowało z budowy stacji ładowania samochodów elektrycznych przy autostradach. Państwowy koncern wycofuje się z rozwijania nowoczesnych projektów. Mowa nawet o przekazaniu uruchomionej już infrastruktury dla elektromobilności. PGE rezygnuje z umowy przetargowej O sprawie pisze portal WysokieNapiecie.pl. Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad poinformowała, że 6 lipca PGE Nowa Energia razem ze spółką zależną z branży car-sharingowej, 4Mobility zrezygnowały z podpisania umowy dzierżawy nieruchomości pod stacje ładowania przy autostradach A1, A2 i A4. GDDKiA podkreśla, że oferty nie zamyka i nadal liczy na innych zainteresowanych. Ponieważ umowa miała zostać zawarta drogą przetargową, rezygnacja oznacza, że konsorcjum ma przekazać wadium w wysokości 200 tys. złotych na rzecz Generalnej Dyrekcji. Planowano, aby urządzenia pojawiły się na Miejscach Obsługi Podróży (MOP) w Skoszerwach (autostrada A1), Ciosny (A2), Prószków (A4) i Krajków Północ (A4). Produkcja baterii elektrycznych źródłem dwutlenku węgla? Obalamy mity Odejście od elektromobilności? “Wysokie Napięcie” ocenia to jednoznacznie, jako wycofywanie się PGE z branży elektromobilności. Przyczyną takich działań ma być koncentracja całej grupy energetycznej na podstawowych sektorach, z których otrzymuje dochody. Natomiast projekty poboczne i dopiero rozwijane mają zostać zamknięte. Jest to reakcja na ostatnie złe wyniki finansowe PGE. Jeszcze na początku roku pojawiały się deklaracje ze strony koncernu o pojawieniu się nowych 283 punktów ładowania. Dzięki nim, odpowiedzialna za elektromobilność spółka-córka PGE Nowa Energia stałaby się drugim największym właścicielem sieci ładowarek samochodów elektrycznych w Polsce. Co dalej z ładowarkami PGE? Z ustaleń “Wysokiego Napięcia” wynika, że sieć stacji PGE przejmą inne firmy. Wśród głównych zainteresowanych wytypowano GreenWay oraz aspirujący do miana multikoncernu Orlen, właściciel Energi. Na razie nie ma informacji na temat rychłej sprzedaży sieci. Zgodnie z harmonogramem PGE do końca sierpnia uruchomi opłaty za ładowanie pojazdu na wszystkich stacjach. Nie jest to wyjątkowe działanie. Zapowiedzi na ten temat pojawiły się już pod koniec minionego roku i dotyczyły wszystkich operatorów ładowarek samochodów elektrycznych. Źródło wysokienapiecie.pl Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.