Reklama

Dodatkowa wypłata dla polecających produkty OZE

Zarejestruj się

Piątka za segregację – nowa kampania Ministerstwa Środowiska

Piątka za segregację – nowa kampania Ministerstwa Środowiska

Wyszkłolony, Papa Pier, Plastika Metalica, El Bio i Zmieszko – pięciu bohaterów odpowiadających pięciu palcom u dłoni oraz pięciu rodzajom odpadów z naszych domów. Są oni elementem ministerialnej kampanii edukacyjno-informacyjnej “Piątka za segregację” zachęcającej do segregacji śmieci.

Motyw “piątki” wiąże się nie tylko z rodzajami segregowanych odpadów, ale również z gestem przybijania dłoni. Odbiorcami kampanii mają być wszyscy, jednak resort kładzie duży nacisk na edukację dzieci. W związku z tym, ministerstwo prowadzi aktywną komunikację z samorządami i szkołami.

Ministerstwo Środowiska oprócz wprowadzania zmian legislacyjnych dot. segregacji odpadów, przywiązuje dużą wagę do edukacji społeczeństwa. Chcemy by jak najwięcej mieszkańców Polski miało ekologiczną świadomość, że odpady to nie śmieci, lecz cenne surowce. Gdy są posegregowane, mogą zostać powtórnie wykorzystane dzięki recyklingowi. Edukacja to klucz do sukcesu” – powiedział minister środowiska Henryk Kowalczyk podczas środowej konferencji prasowej.

Piątka za segregację” nawiązuje do wprowadzonego w Polsce Jednolitego Systemu Segregacji Odpadów (JSSO). Według obowiązującego od 1 kwietnia prawa, segregacji wymagają odpady komunalne w pięciu różnych kategoriach. Oddzielić należy te, które nadają się do powtórnego przetworzenia. Kampania ma na celu kształtowanie świadomości ekologicznej Polaków oraz angażowanie ich w czynne segregowanie śmieci, które przynosi realne korzyści środowiskowe oraz ekonomiczne.

6 września weszła w życie kolejna ustawa, która wprowadziła nowe zasady różnicowania stawek opłat za odpady zbierane w sposób selektywny i nieselektywny. Segregowanie śmieci ma obniżać koszt ich utylizacji nawet dwukrotnie. Co więcej, ci właściciele gospodarstw, którzy posiadają kompostowniki, do których wrzucają bioodpady, dostaną dodatkową obniżkę opłat za ich wywóz.

Wdzięczne imiona bohaterów kampanii sugestywnie wskazują, który z nich będzie wsparciem w edukowaniu o poszczególnej frakcji odpadów:

  • Wyszkłolony – szkło,
  • Papa Pier – papier,
  • Plastika Metalica – tworzywa sztuczne i metale,
  • El Bio – BIO,
  • Zmieszko – „zmieszane”.

Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.