Na wodór Pierwsza na świecie platforma produkująca zielony wodór na morzu. Macron wziął udział w premierze 25 września 2022 Na wodór Pierwsza na świecie platforma produkująca zielony wodór na morzu. Macron wziął udział w premierze 25 września 2022 Przeczytaj także Depesze test depeszy fdsfadfadf Artykuł sponsorowany Świat Pierwsza zeroemisyjna linia lotnicza wystartuje w 2024 roku W 2024 roku loty rozpoczyna pierwsza zeroemisyjna linia lotnicza. Flota Ecojet ma składać się z samolotów elektrycznych napędzanych przez zielony wodór. Co więcej, pasażerowie na pokładzie będą mieli do wyboru wyłącznie wegańskie posiłki. Jakie trasy obejmie linia Ecojet? W czwartek 22 września francuska firma Lhyfe zainaugurowała w Saint-Nazaire pierwszą na świecie morską platformę produkującą zielony wodór. W uroczystości wziął udział sam prezydent Francji Emmanuel Macron. Platforma produkująca zielony wodór na morzu Po raz pierwszy na świecie odnawialny wodór będzie produkowany na morzu. Platforma „Sealhyfe” rozpoczyna 18-miesięczny okres eksperymentalny. Testy odbędą się najpierw na nabrzeżu, a następnie u wybrzeży Le Croisic, na platformie testowej offshore (SEM-REV) obsługiwanej przez francuską szkołę inżynierską Centrale Nantes. W inauguracji wydarzenia wziął udział prezydent Francji Emmanuel Macron. Matthieu Guesné, założyciel Lhyfe i francuski prezydent Emmanuel Macron, lhyfe.com Platforma ma działać automatycznie nawet w najbardziej ekstremalnych warunkach. W jaki sposób działa ta technologia? Produkcja wodoru na morzu Firma zainstalowała swoją jednostkę produkcyjną na pływającej platformie połączonej z turbiną wiatrową. Platforma musi sprostać kilku poważnym i bezprecedensowym wyzwaniom. Zielony wodór można wytwarzać w sposób zrównoważony dla środowiska, wykorzystując energię słoneczną do jego ekstrakcji z wody. Spalanie wodoru nie emituje dwutlenku węgla, więc nie przyczynia się do globalnego ocieplenia. Wodór może być wykorzystywany do wytwarzania energii elektrycznej w systemach ogniw paliwowych lub jako zwykłe paliwo użyteczne w procesach spalania. Jest lekki i wydajny. Po pierwsze jest to przeprowadzanie wszystkich etapów produkcji wodoru na morzu, takich jak: przekształcanie napięcia elektrycznego z pływającej turbiny wiatrowej,pompowanie, odsalanie i oczyszczanie wody morskiej, rozbijanie cząsteczek wody za pomocą elektrolizy w celu uzyskania odnawialnego zielonego wodoru. Dodatkowo Sealhyfe ma działać w pełni automatycznie, bez fizycznej ingerencji operatora, z wyjątkiem zaplanowanych okresów konserwacji, które zostały optymalnie zintegrowane od fazy projektowania. Testy technologii w praktyce Pierwsza sześciomiesięczna faza próbna rozpoczyna się na nabrzeżu w porcie Saint-Nazaire w celu uzyskania wstępnych pomiarów referencyjnych i przetestowania wszystkich systemów. Potem Sealhyfe spędzi 12 miesięcy u wybrzeży Atlantyku. Platforma zostanie zainstalowana niecały kilometr od pływającej turbiny wiatrowej, przymocowana do dna za pomocą systemu kotwic i podłączona do podwodnego węzła za pomocą zaprojektowanego i dedykowanego do tego celu przewodu umożliwiającego przesył energii i danych. Pod koniec tej próby Lhyfe będzie dysponować znaczną ilością informacji, co powinno pozwolić firmie na zaprojektowanie dopracowanych morskich systemów produkcji wodoru, zgodnie z celem UE, jakim jest produkcja 10 mln ton. rok odnawialnego wodoru do 2030 roku. Sealhyfe jest w stanie wyprodukować do 400 kg odnawialnego zielonego wodoru dziennie, co odpowiada 1 MW mocy. W Lhyfe mamy tylko jeden cel: pozostawienie naszym dzieciom planety, na której wciąż będzie można oddychać. Dlatego po raz kolejny chcieliśmy podjąć wielkie wyzwanie technologiczne, aby udowodnić – produkując po raz pierwszy wodór na morzu – że jest to możliwe od dzisiaj. Otwierając drogę do masowej produkcji wodoru ze źródeł odnawialnych na morzu, technologia Sealhyfe jest w pełni zgodna ze strategią UE dotyczącą rozmieszczenia łańcucha wodorowego na morzu i pragnie pomóc w budowaniu suwerenności energetycznej krajów wspólnoty – Matthieu Guesné, prezes i dyrektor generalny oraz założyciel Lhyfe. Jakie znaczenie ma technologia Lhyfe? Może m.in. przyspieszyć dekarbonizację transportu morskiego. Na świecie powstają już pierwsze jednostki napędzane wodorem, które mogłyby tankować paliwo nowej generacji na platformach tego typu. Pierwszy na świecie statek na wodór do obsługi morskich farm wiatrowych źródło, zdjęcia i zdj. główne – lhyfe.com Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.