Na wodór Pierwsze miasto w Polsce z autobusem wodorowym 09 lipca 2021 Na wodór Pierwsze miasto w Polsce z autobusem wodorowym 09 lipca 2021 Przeczytaj także Depesze test depeszy fdsfadfadf Artykuł sponsorowany Na wodór W Warszawie powstanie instalacja do usuwania CO2. Będzie to hodowla alg Technologie do usuwania dwutlenku węgla zdążyły już zdobyć popularność w innych krajach. Jednak nie spodziewano się, że taki projekt może być rozwijany w polskiej stolicy. Spółka Global Hydrogen planuje postawić instalację, która będzie wychwytywać CO2, dzięki algom. Autobus napędzany energią pochodząca z wodoru trafi na ulice Konina. MZK Konin będzie pierwszym przewoźnikiem w Polsce z takim pojazdem w swojej flocie. Przetarg, wygrany przez firmę Solaris Bus & Coach, dotyczy czteroletniej dzierżawy autobusu Urbino 12 hydrogen. W Koninie pojawi się w 2022 roku. Konin stawia na wodór Konin stanie się pionierem w korzystaniu z energii wodorowej w transporcie miejskim. Jako pierwsze miasto w Polsce będzie mogło się pochwalić pojazdem wodorowym. Do końca 2021 roku W Koninie powstanie pierwsza ogólnodostępna stacja tankowania wodoru w Polsce, a w 2022 na ulice wejdzie autobusu Urbino 12 hydrogen. – Modernizacja taboru autobusowego Miejskiego Zakładu Komunikacji w Koninie to jeden z moich programowych priorytetów. Zapowiadając jego unowocześnienie, myślałem wówczas głównie o autobusach hybrydowych i elektrycznych. To, że dziś podpisujemy umowę na dzierżawę autobusu wodorowego Solaris, jest dla mnie powodem do dumy i ogromnej radości. Najnowocześniejsze na świecie rozwiązania w zakresie transportu publicznego trafią właśnie do Konina. Wierzę, że to dopiero początek – powiedział Prezydenta Miasta Konina Piotr Korytkowski. Solaris Bus & Coach wyróżnia się jako prekursor zmian w transporcie publicznym. Premiera autobusu wodorowego Urbino 12 hydrogen w 2019 roku w naturalny sposób dopełniła bezemisyjną ofertę producenta. Autobusy elektryczne, w tym stworzony do przewozów międzymiastowych Urbino 15 LE electric, trolejbusy oraz autobusy wodorowe pozwalają zaoferować przewoźnikom z całej Europy produkty skrojone pod indywidualne potrzeby. Dlaczego wodór? Krótki czas tankowania, bardzo duży zasięg oraz bezemisyjny, cichy i przyjazny mieszkańcom miast tryb pracy to główne zalety autobusu wodorowego. Wodór jest absolutnie czystym źródłem energii. Jedynymi produktami ubocznymi reakcji chemicznej zachodzącej w ogniwie wodorowym są ciepło oraz para wodna. W przypadku Urbino 12 hydrogen wodór przechowywany będzie w postaci gazowej, w umieszczonych na dachu zbiornikach. Zamówiony autobus zostanie również wyposażony w dodatkowy magazyn energii elektrycznej – baterię Solaris High Power. Testy wodorowych trolejbusów i autobusów odbyły się już w kilku miastach w Polsce. Pierwsze były Gdynia i Gdańsk. Później Kraków i Poznań. Autobusy wodorowe w Polsce Z wodorowej oferty Solarisa korzystają już Austria, Holandia, Niemcy, Szwecja i Włochy. Łącznie te kraje zamówiły ponad 80 Solarisów Urbino 12 hydrogen. źródło: solarisbus.com/pl, fot. Biuro Prasowe Solaris Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.