Wiadomości OZE Pierwsze testy elektrycznych samolotów 13 sierpnia 2018 Wiadomości OZE Pierwsze testy elektrycznych samolotów 13 sierpnia 2018 Przeczytaj także Artykuł Sponsorowany XENE autoryzowanym dystrybutorem w Polsce i UE paneli TW(Tongwei) Solar – lidera wśród producentów PV na świecie W lipcu 2023 roku spółka Xene podpisała umowę na dystrybucję modułów fotowoltaicznych ze światowym liderem w produkcji komponentów fotowoltaicznych na świecie, firmą TW(Tongwei) Solar. Umowa określa zasady bezpośredniej współpracy w Polsce i na rynkach zagranicznych, głównie w Unii Europejskiej, na których już aktywnie działa Xene. Kontrakt na najbliższe lata zakłada zakupy na poziomie kilkudziesięciu MW paneli w technologii PERC i N-type. Artykuł sponsorowany Świat Pierwsza zeroemisyjna linia lotnicza wystartuje w 2024 roku W 2024 roku loty rozpoczyna pierwsza zeroemisyjna linia lotnicza. Flota Ecojet ma składać się z samolotów elektrycznych napędzanych przez zielony wodór. Co więcej, pasażerowie na pokładzie będą mieli do wyboru wyłącznie wegańskie posiłki. Jakie trasy obejmie linia Ecojet? Firma Fortum poinformowała o pozytywnym zakończeniu testów swojego najnowszego projektu – elektrycznego samolotu. Maszyna Pipistrel Alpha Electro wystartowała z lotniska Helsinki-Malmi w celu zebrania danych na temat parametrów lotu, silnika i akumulatorów. Spółka chce dzięki testom uzyskać wiedzę i doświadczenie na temat ładowania tego rodzaju pojazdów elektrycznych. Jak mówi rzecznik prasowy Fortum Polska: „Samolot elektryczny jest tańszy w użytkowaniu w porównaniu z jednostkami konwencjonalnymi”. Wskazuje też na inne zalety: „Tego typu jednostka to przede wszystkim również korzyści dla środowiska naturalnego. Samolot elektryczny to mniejsze emisje szkodliwych substancji do atmosfery oraz, co bardzo ważne, mniejszy poziom hałasu na terenach położonych w pobliżu lotnisk”. Testowana maszyna posiada silnik o mocy 50 kW. Z w pełni naładowanymi akumulatorami może utrzymywać się w powietrzu przez godzinę. Firma Fortum to lider w zakresie ładowarek kołowych pojazdów elektrycznych w Europie. Teraz przyszedł czas na rozwój i zdobycie odpowiedniej pozycji w sektorze lotniczym. Forum póki co bada charakter zużycia akumulatorów w samolotach elektrycznych, aby stworzyć odpowiednie ładowarki. Jak twierdzą eksperci zajmujący się lotnictwem, elektryfikacja lotnictwa ma ogromny potencjał. Jest to bardzo efektywne rozwiązanie, szczególnie w małych samolotach. Dla większych jednostek latających przyszłość widzi się raczej w technologii hybrydowej. Samolotów pasażerskich zasilanych elektrycznie spodziewać możemy na rynku za około 10 lat. źródło: fortum, wnp Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.