Wiadomości OZE Pierwszy autonomiczny autobus elektryczny Volvo 11 marca 2019 Wiadomości OZE Pierwszy autonomiczny autobus elektryczny Volvo 11 marca 2019 Przeczytaj także Elektromobilność Kaskada kotłów De Dietrich w zajezdni MZK w Pabianicach Artykuł sponsorowany Międzygminny Związek Komunikacyjny w Pabianicach od kilku miesięcy korzysta z nowego rozwiązania w dziedzinie ogrzewania. Wysłużone kotły węglowe… Artykuł sponsorowany Artykuł Sponsorowany XENE autoryzowanym dystrybutorem w Polsce i UE paneli TW(Tongwei) Solar – lidera wśród producentów PV na świecie W lipcu 2023 roku spółka Xene podpisała umowę na dystrybucję modułów fotowoltaicznych ze światowym liderem w produkcji komponentów fotowoltaicznych na świecie, firmą TW(Tongwei) Solar. Umowa określa zasady bezpośredniej współpracy w Polsce i na rynkach zagranicznych, głównie w Unii Europejskiej, na których już aktywnie działa Xene. Kontrakt na najbliższe lata zakłada zakupy na poziomie kilkudziesięciu MW paneli w technologii PERC i N-type. Artykuł sponsorowany Volvo i Uniwersytet Technologiczny Nanyang (NTU) w Singapurze zaprezentowały pierwszy, 12-metrowy autonomiczny autobus elektryczny. Pojazd wkrótce rozpocznie kursy próbne na terenie kampusu uniwersyteckiego. Volvo 7900 Electric jest w stanie przewieźć 85 pasażerów. Został wyposażony w czujniki oraz elementy sterujące pojazdem zarządzane przez system sztucznej inteligencji (AI). W celu zapewnienia pełnego bezpieczeństwa i niezawodności, system AI jest również chroniony środkami bezpieczeństwa cybernetycznego. Autobus zaliczył wcześniej wstępne rundy rygorystycznych testów w Centrum Testowania i Badań Autonomicznych Pojazdów (Centre of Excellence for Testing and Research of Autonomous Vehicles – CETRAN). Obecnie planowane jest przetestowanie autobusu na terenie kampusie NTU, a następnie na trasie poza uniwersytetem. Testowane w Singapurze Volvo 7900 Electric jest pierwszym w pełni autonomicznym, elektrycznym autobusem Volvo przeznaczonym do wykorzystania w transporcie publicznym. Gwarantuje cichą i bezemisyjną pracę. Zużywa 80 procent mniej energii niż autobus z silnikiem wysokoprężnym o tych samych rozmiarach. „Nasz autobus elektryczny wyposażony w technologię autonomiczną stanowi ważny krok w kierunku wizji czystszego, bezpieczniejszego i inteligentniejszego miasta. Dążenie do pełnej autonomii jest bez wątpienia procesem złożonym, a nasze partnerstwo z uniwersytetem NTU oraz Land Transport Authority (LTA) w Singapurze ma decydujące znaczenie dla realizacji tej wizji.”, powiedział Håkan Agnevall, prezes Volvo Buses. Testowany w Singapurze autobus jest wyposażony w autonomiczne oprogramowanie badawcze Volvo, podłączone do kluczowych elementów sterujących i wielu czujników. Naukowcy z NTU rozszerzyli go o system AI, który współpracuje z czujnikami, umożliwiając autonomiczną jazdę. Obejmuje to wykrywanie światła i czujników zasięgu (LIDARS), kamery 360 stopni oraz zaawansowany globalny system nawigacji satelitarnej, wykorzystujący kinematykę w czasie rzeczywistym. Odbywa się to na podobnych zasadach jak w przypadku każdego globalnego systemu pozycjonowania (GPS), ale wykorzystuje wiele różnych danych źródłowych, aby zapewnić precyzję lokalizacji z dokładnością do jednego centymetra. System jest podłączony do „inercyjnej jednostki zarządzania”, która mierzy poprzeczną i kątową prędkość autobusu. Usprawnia to nawigację podczas jazdy po nierównym terenie, zapewniając płynną podróż. Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.