Wiadomości OZE Pierwszy elektryczny statek towarowy zaprezentowany 13 grudnia 2017 Wiadomości OZE Pierwszy elektryczny statek towarowy zaprezentowany 13 grudnia 2017 Przeczytaj także Artykuł Sponsorowany XENE autoryzowanym dystrybutorem w Polsce i UE paneli TW(Tongwei) Solar – lidera wśród producentów PV na świecie W lipcu 2023 roku spółka Xene podpisała umowę na dystrybucję modułów fotowoltaicznych ze światowym liderem w produkcji komponentów fotowoltaicznych na świecie, firmą TW(Tongwei) Solar. Umowa określa zasady bezpośredniej współpracy w Polsce i na rynkach zagranicznych, głównie w Unii Europejskiej, na których już aktywnie działa Xene. Kontrakt na najbliższe lata zakłada zakupy na poziomie kilkudziesięciu MW paneli w technologii PERC i N-type. Artykuł sponsorowany Świat Pierwsza zeroemisyjna linia lotnicza wystartuje w 2024 roku W 2024 roku loty rozpoczyna pierwsza zeroemisyjna linia lotnicza. Flota Ecojet ma składać się z samolotów elektrycznych napędzanych przez zielony wodór. Co więcej, pasażerowie na pokładzie będą mieli do wyboru wyłącznie wegańskie posiłki. Jakie trasy obejmie linia Ecojet? Elektryfikacja branży transportowej stanowi dla wielu państw jeden z celów na nadchodzące lata. Codziennie po drogach poruszają się bowiem miliony samochodów, które odpowiadają za emisję ogromnej dawki gazów cieplarnianych do atmosfery. Sytuacja wygląda podobnie w przypadku samolotów oraz statków. Wiele zmian zachodzi jednak niemal na naszych oczach – samochody elektryczne stają się coraz bardziej popularne, branża lotnicza podejmuje działania na rzecz budowy samolotów elektrycznych, a pierwszy elektryczny statek towarowy został właśnie zwodowany. Innymi słowy, można powiedzieć, że czeka nas elektryzująca przyszłość. Pierwszy na świecie elektryczny statek transportowy został zbudowany przez Guangzhou Shipyard International Company Limited (GSI). Został on wyposażony w akumulatory o pojemności 2400 kWh, które pozwalają na pokonanie dystansu 80 km przy dwugodzinnym ładowaniu. Choć może się wydawać, że to niewiele, to jednak należy rozgraniczyć zasięg samochodu elektrycznego i statku transportowego, które mają przecież całkowicie odmienne zadania. Maksymalna prędkość, którą elektryczny statek może uzyskać, wynosi niecałe 13 km/h. – Ponieważ statek jest w pełni elektryczny, nie stanowi zagrożenia dla środowiska naturalnego – zauważył Huang Jialin z Hangzhou Modern Ship Design & Research Co., przedsiębiorstwa odpowiedzialnego za zaprojektowanie statku. Teoretycznie jest to stwierdzenie zgodne z prawdą, jednakże można się z nim spierać, ponieważ statek wykorzystywany jest do… transportu węgla. Nie zmienia to jednak faktu, że powyższa inwestycja wywiera duże wrażenie i niewątpliwe może być pierwszym krokiem w stronę pełnej elektryfikacji transportu morskiego. Foto główne, poglądowe: Flickr, Derell Licht Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.