OZE Pierwszy pociąg napędzany wodorem wjedzie za 3 lata na hiszpańskie tory 23 listopada 2020 OZE Pierwszy pociąg napędzany wodorem wjedzie za 3 lata na hiszpańskie tory 23 listopada 2020 Przeczytaj także Fotowoltaika testooo12 Artykuł sponsorowany Ekologia Czym jest budynek zeroemisyjny? Charakterystyka i przykłady Zeroemisyjny budynek cechuje się zerowym zużyciem energii netto. Oznacza to, że całkowita ilość zużywanej przez niego energii w skali roku równa się ilości energii odnawialnej wytworzonej w danym miejscu. Jakie rozwiązania stosowane są w zeroemisyjnych budynkach? Artykuł sponsorowany Hiszpański producent taboru kolejowego Talgo uruchomi pierwszy pociąg napędzany zielonym wodorem. Vittal-One ma wjechać na tory za trzy lata. Europejczycy, i nie tylko, przejadą się ekologicznym pociągiem w 2023 roku. Spis treści Przełom w koleiPodróż zasilana wodoremOdzysk energii i ekologiaRozwiązania Talgo na świecie Przełom w kolei Informację o planach uruchomienia w pełni ekologicznego pociągu, firma podała kilka dni temu. Talgo dwa miesiące wcześniej (16 września) zaprezentował swoją koncepcją systemu napędowego podczas Pierwszej Konferencji Wodorowej na rzecz Rozwoju Społeczno-Gospodarczego Półwyspu Iberyjskiego w Don Benito, Badajoz (zachodnia Hiszpania). Podróż zasilana wodorem Nowa technologia zostanie przetestowana w 2021 roku, a następnie będzie wdrażana przez kolejne dwa lata. Pociąg wodorowy zostanie nazwany Talgo Vittal-One w odniesieniu do umiejscowienia wodoru na pierwszej pozycji w układzie okresowym pierwiastków. Technologia wodorowa jest bezemisyjną alternatywą dla niezelektryfikowanych linii kolejowych, na których jeżdżą obecnie pociągi z silnikiem Diesla. Odzysk energii i ekologia System, który pojawi się w pierwszym takim europejskim pociągu wykorzystuje wodorowe ogniwa paliwowe do zasilania silników trakcyjnych pojazdu. Dodatkowo są one wspomagane przez akumulatory pomocnicze, które przyczyniają się do zwiększenia przyspieszenia. Hamowanie odzyskowe, inaczej zwane rekuperacyjnym (ang. KERS, kinetic recovery system) pozwala odzyskać utraconą podczas hamowania energię kinetyczną i zamienić ją na energię elektryczną, a nie cieplną. Jak podaje Talgo, zastosowany w pojeździe system modułowy może być montowany w wielu innych, ciężkich pociągach szynowych, w tym w tych z silnikami wysokoprężnymi na wodór. Firma dodaje, że system napędowy będzie służył jako wydajna i przyjazna dla środowiska alternatywa na liniach, gdzie pełna elektryfikacja jest zbyt kosztowna lub uciążliwa i trudna do zamontowania. Spór o tunel między Danią a Niemcami – oddalono pozwy przeciwko budowie – Zielony wodór nie jest już przyszłością, jest rzeczywistością – mówi dyrektor generalny Talgo, José María Oriol. – Uruchomienie pociągów napędzanych wodorem, takich jak ten, który zasili sieć w Talgo, poprawi mobilność w naszym kraju równolegle z ochroną środowiska, ponieważ umożliwi wykorzystanie niezelektryfikowanych linii hiszpańskich, przy jednoczesnym zmniejszeniu śladu węglowego – dodał. Rozwiązania Talgo na świecie Talgo jest przodującą firmą na rynku ogólnoświatowym. Zajmuje się projektowaniem, produkcją i konserwacją lekkich pociągów o dużych prędkościach aż w siedmiu krajach: Hiszpanii, Niemczech, Kazachstanie, Uzbekistanie, Rosji, Arabii Saudyjskiej i Stanach Zjednoczonych. Firma słynie ze swoich innowacyjnych rozwiązań, unikalnej i wyróżniającej się technologii oraz niezawodności. Talgo jest dostawcą pociągów dla linii kolejowej „Haramain” między Mekką a Medyną w Arabii Saudyjskiej. źródło: talgo.com Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.