Elektromobilność Poczta Polska testuje – po samochodach elektrycznych czas na małe e-pojazdy 08 października 2018 Elektromobilność Poczta Polska testuje – po samochodach elektrycznych czas na małe e-pojazdy 08 października 2018 Przeczytaj także Elektromobilność Kaskada kotłów De Dietrich w zajezdni MZK w Pabianicach Artykuł sponsorowany Międzygminny Związek Komunikacyjny w Pabianicach od kilku miesięcy korzysta z nowego rozwiązania w dziedzinie ogrzewania. Wysłużone kotły węglowe… Artykuł sponsorowany Artykuł Sponsorowany XENE autoryzowanym dystrybutorem w Polsce i UE paneli TW(Tongwei) Solar – lidera wśród producentów PV na świecie W lipcu 2023 roku spółka Xene podpisała umowę na dystrybucję modułów fotowoltaicznych ze światowym liderem w produkcji komponentów fotowoltaicznych na świecie, firmą TW(Tongwei) Solar. Umowa określa zasady bezpośredniej współpracy w Polsce i na rynkach zagranicznych, głównie w Unii Europejskiej, na których już aktywnie działa Xene. Kontrakt na najbliższe lata zakłada zakupy na poziomie kilkudziesięciu MW paneli w technologii PERC i N-type. Artykuł sponsorowany W myśl ustawy o elektromobilności i paliwach alternatywnych Poczta Polska stawia na rozwój alternatywnych metod transportu i testuje małe, elektryczne pojazdy, trójkołowce, skutery oraz rowery. Elektryczne środki lokomocji trafią do listonoszy w dziewięciu polskich miastach. Do testów Poczta Polska wybrała aż 15 pojazdów od 8 producentów. Duża różnorodność konstrukcji ma ułatwić wybór najbardziej funkcjonalnych rozwiązań. Pojazdy te mają usprawniać pracę listonoszy i służyć głównie do przewozu małych paczek i listów. Spółka zajmująca się świadczeniem usług pocztowych liczy też na duże oszczędności związane z ich eksploatacją oraz chce zmniejszyć swój negatywny wpływ na środowisko naturalne. Jak wypadły testy aut elektrycznych? W kwietniu 2018 r. Poczta Polska odbyła testy pojazdów elektrycznych do 800 kg ładowności. Pracownicy poczty przejechali łącznie 21 tys. km, a zsumowana liczba dni wyniosła 785. Każdy z kierowców po zakończeniu kilkudniowego okresu testu dokonywał oceny użyteczności pojazdu. Pod uwagę brane były między innymi parametry techniczno-użytkowe i ogólna opinia na temat pojazdu. Oprócz samych pojazdów pod lupę zostały wzięte także stacje ładowania. Pozwoliło to na zebranie uwag o wygodzie obsługi i funkcjonalności technicznej stacji. “Dzięki testom sprawdziliśmy, które pojazdy elektryczne o ładowności do 800 kg i jakie ich parametry techniczno-użytkowe są szczególnie przydatne w działalności operacyjnej naszej firmy. W przyszłym roku rozpoczniemy pozyskiwanie elektrycznych aut. Pierwsze pojazdy, które mają znaleźć się we flocie Poczty Polskiej będą o dopuszczalnej masie całkowitej do 3,5 t”, zapowiada Paweł Skoworotko, członek zarządu Poczty Polskiej odpowiedzialny za logistykę i infrastrukturę. Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.