Elektromobilność Polska produkuje najwięcej baterii litowo-jonowych 02 marca 2021 Elektromobilność Polska produkuje najwięcej baterii litowo-jonowych 02 marca 2021 Przeczytaj także Elektromobilność Kaskada kotłów De Dietrich w zajezdni MZK w Pabianicach Artykuł sponsorowany Międzygminny Związek Komunikacyjny w Pabianicach od kilku miesięcy korzysta z nowego rozwiązania w dziedzinie ogrzewania. Wysłużone kotły węglowe… Artykuł sponsorowany Elektromobilność Bezprzewodowe ładowanie elektryków we Francji i Norwegii We Francji i Norwegii zainstalowane zostaną specjalne odcinki dróg, na których elektryki będą ładowane bezprzewodowo. Czy to rozwiązanie okaże się… Jak podaje brukselska organizacja Transport & Environment, obecnie najwięcej baterii litowo-jonowych jest produkowane w Polsce. Czołowa pozycja Polski wynika ze zlokalizowanej pod Wrocławiem fabryki koreańskiego producenta LG Energy Solution. Jednak zapotrzebowanie na baterie do elektryków w Europie będzie gwałtownie rosnąć. Spis treści Fabryka we Wrocławiu będzie produkować 100 GWh roczniePopyt na baterie gwałtownie wzrośnieWzrost sprzedaży elektryków napędza produkcję bateriiZmiana przepisów na korzyść recyklingu Fabryka we Wrocławiu będzie produkować 100 GWh rocznie T&E zaznacza, że w tym roku europejska produkcja pokryje zapotrzebowanie koncernów motoryzacyjnych na kontynencie. Z kolei w nadchodzących latach to Europa ma eksportować baterie litowo-jonowe. LG Energy Solution do końca roku zamierza uruchomić wszystkie moce produkcyjne fabryki we Wrocławiu. Osiągając produkcję 100 GWh rocznie, wrocławska placówka stanie się największą na świecie fabryką baterii litowo-jonowych. Rafał Bajczuk z Fundacji Promocji Pojazdów Elektrycznych podkreśla, że w 2021 roku zapotrzebowanie na baterie do elektryków wyniesie ok. 90 GWh. Popyt na baterie gwałtownie wzrośnie T&E szacuje, że w 2025 roku wyniesie on 300 GWh, w 2030 roku – 700 GWh, natomiast w 2035 roku ponad 1300 GWh. Wiadomo, że kolejne fabryki baterii będą powstawać w Niemczech, Francji, Norwegii, Szwecji i na Węgrzech. Czynnikami decydującymi o lokalizacji fabryk są bliskość do zakładów motoryzacyjnych i ceny energii elektrycznej. Polska liderem w eksporcie autobusów elektrycznych w Unii Europejskiej Wzrost sprzedaży elektryków napędza produkcję baterii W 2020 roku udział pojazdów elektrycznych w rynku europejskim wyniósł 10,5%, z czego 5,4% stanowiły elektryki bateryjne. T&E przewiduje, że ten odsetek może wzrosnąć do 21% w 2025 roku i 54% w 2030 roku. Analitycy T&E podkreślają jednak, że wzrost produkcji baterii w Europie nie spowoduje zależności od dostaw surowców z zagranicy. Akumulator pojazdu elektrycznego (EV) po poddaniu recyklingowi zużywa zaledwie 30 kg surowców, podczas gdy przeciętny samochód w czasie swojego życia spala do 17 000 litrów benzyny. – W przyszłości ta różnica będzie jeszcze większa, ponieważ wraz z rozwojem technologii produkcji baterii będzie spadać zapotrzebowanie na surowce. W ciągu następnej dekady ilość litu potrzebnego do wyprodukowania akumulatora pojazdu elektrycznego zmniejszy się o połowę, ilość kobaltu spadnie o ponad trzy czwarte, a niklu o około jedną piątą – czytamy komentarz Rafała Bajczuka na stronie transportenvironment.org. Licznik elektromobilności styczeń 2021. Hybrydy popularniejsze niż elektryki Zmiana przepisów na korzyść recyklingu Komisja Europejska pracuje nad nowelizacją dyrektywy bateryjnej. Jej celem jest recykling 95% miedzi, niklu i kobaltu oraz 70% litu ze zużytych baterii do 2030 roku. Źródło: PAP, transportenvironment.org Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.