Wiadomości OZE Polski samochód elektryczny bez szans na rozwój 23 października 2017 Wiadomości OZE Polski samochód elektryczny bez szans na rozwój 23 października 2017 Przeczytaj także Elektromobilność Kaskada kotłów De Dietrich w zajezdni MZK w Pabianicach Artykuł sponsorowany Międzygminny Związek Komunikacyjny w Pabianicach od kilku miesięcy korzysta z nowego rozwiązania w dziedzinie ogrzewania. Wysłużone kotły węglowe… Artykuł sponsorowany Artykuł Sponsorowany XENE autoryzowanym dystrybutorem w Polsce i UE paneli TW(Tongwei) Solar – lidera wśród producentów PV na świecie W lipcu 2023 roku spółka Xene podpisała umowę na dystrybucję modułów fotowoltaicznych ze światowym liderem w produkcji komponentów fotowoltaicznych na świecie, firmą TW(Tongwei) Solar. Umowa określa zasady bezpośredniej współpracy w Polsce i na rynkach zagranicznych, głównie w Unii Europejskiej, na których już aktywnie działa Xene. Kontrakt na najbliższe lata zakłada zakupy na poziomie kilkudziesięciu MW paneli w technologii PERC i N-type. Artykuł sponsorowany Z perspektywy przeciętnego fana motoryzacji w 2011 roku działo się wiele ważnych rzeczy. To między innymi wtedy została ujawniona finalna specyfikacja Tesli S, która jest obecnie jednym z najbardziej popularnych samochodów elektrycznych na świecie, a zarazem tym, który zrewolucjonizował rynek. Niewiele osób jednak wie, że w tym samym czasie powstał pierwszy polski samochód elektryczny o nazwie ELV001, który zdążył jednak popaść w zapomnienie. Samochód ten został zaprojektowany oraz stworzony przez grupę polskich inżynierów w podkarpackim Mielcu, przy wykorzystaniu niemal wyłącznie polskich części. Został on wyposażony w dwa silniki elektryczne o łącznej mocy 30 kW, które pozwalały osiągnąć prędkość maksymalną 110 km/h. Na jednym ładowaniu ELV001 mógł pokonać 150 km. Cały projekt pochłonął 8 milionów złotych, a chociaż pieniądze te zostały przyznane przez Unię Europejską, to mimo tego projekt popadł w zapomnienie. Jak mówią jego twórcy, nikt się nie zainteresował ich pomysłem, co jest szczególnie przykre, jeśli weźmie się pod uwagę istnienie rządowego planu elektromobilności. Co więcej, samochód ELV001 nie mógł wziąć udziału w konkursie ElectroMobility Poland z uwagi na to, że został zaprezentowany opinii publicznej już wcześniej – stanowiło to czynnik uniemożliwiający start w powyższych zmaganiach. Pomimo wielu prób skontaktowania się z rodzimym rządem, niewiele udało się zmienić. Projekt elektrycznego polskiego samochodu powoli odchodzi w zapomnienie pomimo ogromu włożonego weń pracy i zapału twórców, którzy mimo upływającego czasu wciąż nie tracą nadziei, że kiedyś zgłosi się do nich osoba mogąca pomóc w rozwoju i promowaniu ich projektu. Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.