Wiadomości OZE W polskich miastach pojawi się sieć skuterów elektrycznych Jeden Ślad 05 stycznia 2018 Wiadomości OZE W polskich miastach pojawi się sieć skuterów elektrycznych Jeden Ślad 05 stycznia 2018 Przeczytaj także Artykuł Sponsorowany XENE autoryzowanym dystrybutorem w Polsce i UE paneli TW(Tongwei) Solar – lidera wśród producentów PV na świecie W lipcu 2023 roku spółka Xene podpisała umowę na dystrybucję modułów fotowoltaicznych ze światowym liderem w produkcji komponentów fotowoltaicznych na świecie, firmą TW(Tongwei) Solar. Umowa określa zasady bezpośredniej współpracy w Polsce i na rynkach zagranicznych, głównie w Unii Europejskiej, na których już aktywnie działa Xene. Kontrakt na najbliższe lata zakłada zakupy na poziomie kilkudziesięciu MW paneli w technologii PERC i N-type. Artykuł sponsorowany Fotowoltaika Fotowoltaika w bloku mieszkalnym. Wszystko, co musisz wiedzieć Fotowoltaika coraz częściej przyciąga uwagę mieszkańców bloków, jak i spółdzielni. Do inwestycji w elektrownię słoneczną zachęca nie tylko niższa cena… Rozwój elektromobilności doceniają przede wszystkim użytkownicy klasycznych środków lokomocji, którzy wreszcie mogą poruszać się po swym mieście w sposób szybszy, wygodniejszy, a przy tym ekologiczny. W wielu polskich miastach pojawiły się już sieci oferującej samochody elektryczne przeznaczone do carsharingu; wśród nich znajduje się m.in. Vozilla oraz Panek CarSharing. Upowszechniają się także wypożyczalnie elektrycznych rowerów, które oferuje m.in. Veturilo i skutery elektryczne np. Blinkee. Jako pierwsi z usług nowej sieci Jeden Ślad skorzystali mieszkańcy Warszawy. Docenili oni przede wszystkim rozwiązania przyjazne użytkownikom: m.in. aplikację pełniącą funkcję kluczyka uruchamiającego pojazd oraz korzystną ofertę cenową. W przypadku klientów indywidualnych wypożyczenie pojazdu wynosi 69 groszy za minutę przy gratisowych dwóch pierwszych minutach jazdy. Opłacalny jest również abonament: skorzystanie z niego zmniejsza cenę do 35 groszy za minutę. Powyższe udogodnienia sprawiły, że ofertą warszawskiego start-upu zainteresowały się nawet takie firmy, jak KFC, Uber czy PizzaHut, a podobną decyzję rozważa także Poczta Polska. – Przeciętnie kurier robi po mieście 150 km dziennie. Miesięcznie paliwo dla skutera w tym wypadku kosztuje około 1 tys. zł. My oferujemy jednoślad w stałym abonamencie 500–650 zł, z pakietem baterii, obrandowaniem pojazdu w firmowych barwach, a nawet z indywidualnie projektowanymi kuframi transportowymi – zauważa Łukasz Banach, jeden z właścicieli start-upu, w wywiadzie udzielonym portalowi rp.pl. Zaledwie w maju ubiegłego roku na ulicach Warszawy pojawiły się pierwsze ekologiczne skutery sieci Jeden Ślad, a firma planuje już ekspansję na kolejne miasta; wśród nich znajdą się m.in. Katowice, Kraków i Trójmiasto. Właściciele start-upu szacują, że do końca 2018 roku utworzona przez nich sieć będzie liczyła już 1000 egzemplarzy ekologicznych pojazdów. Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.