Świat Porsche przestaje produkować samochody z silnikami wysokoprężnymi 05 marca 2018 Świat Porsche przestaje produkować samochody z silnikami wysokoprężnymi 05 marca 2018 Przeczytaj także Artykuł Sponsorowany XENE autoryzowanym dystrybutorem w Polsce i UE paneli TW(Tongwei) Solar – lidera wśród producentów PV na świecie W lipcu 2023 roku spółka Xene podpisała umowę na dystrybucję modułów fotowoltaicznych ze światowym liderem w produkcji komponentów fotowoltaicznych na świecie, firmą TW(Tongwei) Solar. Umowa określa zasady bezpośredniej współpracy w Polsce i na rynkach zagranicznych, głównie w Unii Europejskiej, na których już aktywnie działa Xene. Kontrakt na najbliższe lata zakłada zakupy na poziomie kilkudziesięciu MW paneli w technologii PERC i N-type. Artykuł sponsorowany Świat Pierwsza zeroemisyjna linia lotnicza wystartuje w 2024 roku W 2024 roku loty rozpoczyna pierwsza zeroemisyjna linia lotnicza. Flota Ecojet ma składać się z samolotów elektrycznych napędzanych przez zielony wodór. Co więcej, pasażerowie na pokładzie będą mieli do wyboru wyłącznie wegańskie posiłki. Jakie trasy obejmie linia Ecojet? Elektryczna rewolucja oraz zaostrzenie norm emisji spalin sprawiają, że coraz mniej opłacalne staje się inwestowanie w wysokoprężne silniki. Obecnie prowadzi się badania nad nowymi, bardziej efektywnymi, ekologicznymi rozwiązaniami, co zauważają m.in. niemieccy producenci. Porsche zdecydowało o wycofaniu ze swojej oferty samochodów z silnikami wysokoprężnymi. Zaczęto od modelu Panamera 4S w wersji z silnikiem wysokoprężnym. A następnie 15 lutego ogłoszono tę samą decyzję dla Macana S. Niewykluczone, że te działania zmienią również plany produkcyjne nowych pojazdów, takich jak Cayenne, które miało trafić do sprzedaży w opcjonalnej, wysokoprężnej wersji. „Tradycyjnie w Porsche silniki Diesla są dostarczane zewnętrznie. Porsche nie rozwija i nie konstruuje silników wysokoprężnych. Co więcej popyt na samochody Porsche napędzane silnikami Diesla spada, a zdecydowanie rośnie na auta z napędem hybrydowym oraz benzynowym. Niemniej nie oznacza to, że Porsche całkowicie rezygnuje ze stosowania silników tego typu na zawsze. Jak ogłaszano wcześniej, nowe Porsche Cayenne jest konstrukcyjnie przystosowane do zastosowania silnika wysokoprężnego. Jednak moment wprowadzenia tego auta do oferty jest obecnie „nieokreślony”, ogłosiło Porsche. Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.