Elektromobilność Potężne inwestycje Audi: 14 mld euro na pojazdy elektryczne, autonomiczne i cyfryzację 10 grudnia 2018 Elektromobilność Potężne inwestycje Audi: 14 mld euro na pojazdy elektryczne, autonomiczne i cyfryzację 10 grudnia 2018 Przeczytaj także Elektromobilność Kaskada kotłów De Dietrich w zajezdni MZK w Pabianicach Artykuł sponsorowany Międzygminny Związek Komunikacyjny w Pabianicach od kilku miesięcy korzysta z nowego rozwiązania w dziedzinie ogrzewania. Wysłużone kotły węglowe… Artykuł sponsorowany Artykuł Sponsorowany XENE autoryzowanym dystrybutorem w Polsce i UE paneli TW(Tongwei) Solar – lidera wśród producentów PV na świecie W lipcu 2023 roku spółka Xene podpisała umowę na dystrybucję modułów fotowoltaicznych ze światowym liderem w produkcji komponentów fotowoltaicznych na świecie, firmą TW(Tongwei) Solar. Umowa określa zasady bezpośredniej współpracy w Polsce i na rynkach zagranicznych, głównie w Unii Europejskiej, na których już aktywnie działa Xene. Kontrakt na najbliższe lata zakłada zakupy na poziomie kilkudziesięciu MW paneli w technologii PERC i N-type. Artykuł sponsorowany Czołowi producenci aut rozwijają swoje technologie wielotorowo: z jednej strony wprowadzają na rynek coraz nowocześniejsze pojazdy z tradycyjnym silnikiem spalinowym, z drugiej inwestują ogromne kwoty w technologie elektryczności i e-mobilności. Takim przykładem jest m.in Audi. Do najprężniej rozwijających się trendów w branży samochodowej należą: autonomiczność, cyfryzacja a także wprowadzanie modeli z silnikami elektrycznymi. Ostatnio taki stan rzeczy potwierdził koncern Volkswagen AG, informując, że marka Audi w ciągu najbliższych pięciu lat zamierza zainwestować 14 mld euro w pojazdy elektryczne i e-mobilne. Rzeczywisty koszt wszystkich inwestycji jest znacznie wyższy (40 mld euro). Co oznaczają inwestycje dla użytkowników? Producent z Ingolstadt w Niemczech zamierza do 2025 roku wprowadzić na rynek 20 zelektryfikowanych modeli, z czego połowę będą stanowiły pojazdy o napędzie elektrycznym. Jedna z pierwszych realizacji to Audi e-tron GT, w pełni elektryczny SUV, który będzie dostępny w sprzedaży na początku 2021 roku. Firma pracuje także nad „usługami na żądanie”. Prawdopodobnie (analogicznie do Mercedesa) będzie to możliwość uruchamiania/dezaktywacji różnych funkcji w zależności od potrzeb i możliwości finansowych. W grę wchodzi także abonament na pojazdy. Równolegle mają być rozwijane pojazdy autonomiczne, które na razie generują ogromne koszty, zarówno przy produkcji, jak i w czasie użytkowania. „Systematycznie dążymy do mobilności elektrycznej i konsekwentnie traktujemy ją jako priorytet”- stwierdził Bram Schot, tymczasowy prezes rady nadzorczej Audi. Według szacunków zarządu dochód Audi już w pierwszym roku planowanych inwestycji wyniesie 1 mld euro. Czy nowe technologie zastąpią te obecne? Dawniej – w czasach powstania telewizji – zastanawiano się czy ta nowa, niezwykła technologia zastąpi leciwe, ale wciąż lubiane radio. Wiele dekad później okazało się, że tak się nie stało, a odbiorniki radiowe mają się całkiem dobrze. Z pojazdami może być podobnie. Przez najbliższe dekady samochody elektryczne i autonomiczne nie wyprą tych klasycznych, ale będą użytkowane równolegle, aktywując wzajemny rozwój. Obecnie parametry pojazdów elektrycznych są z reguły słabsze w porównaniu z ich spalinowymi odpowiednikami, ale i to wkrótce może się zmienić. Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.