Wiadomości OZE Producent kotłów grzewczych wkracza na rynek autobusów elektrycznych 18 maja 2018 Wiadomości OZE Producent kotłów grzewczych wkracza na rynek autobusów elektrycznych 18 maja 2018 Przeczytaj także Artykuł Sponsorowany XENE autoryzowanym dystrybutorem w Polsce i UE paneli TW(Tongwei) Solar – lidera wśród producentów PV na świecie W lipcu 2023 roku spółka Xene podpisała umowę na dystrybucję modułów fotowoltaicznych ze światowym liderem w produkcji komponentów fotowoltaicznych na świecie, firmą TW(Tongwei) Solar. Umowa określa zasady bezpośredniej współpracy w Polsce i na rynkach zagranicznych, głównie w Unii Europejskiej, na których już aktywnie działa Xene. Kontrakt na najbliższe lata zakłada zakupy na poziomie kilkudziesięciu MW paneli w technologii PERC i N-type. Artykuł sponsorowany Fotowoltaika Fotowoltaika w bloku mieszkalnym. Wszystko, co musisz wiedzieć Fotowoltaika coraz częściej przyciąga uwagę mieszkańców bloków, jak i spółdzielni. Do inwestycji w elektrownię słoneczną zachęca nie tylko niższa cena… Według raportu „Electric Buses 2018-2038” do 2028 roku rynek autobusów elektrycznych na całym świecie będzie wart 500 miliardów dolarów. Nie dziwi więc fakt, że wiele firm zmienia swoją strategię i dąży do elektromobilności. Tak jest w przypadku polskiego RAFAKO, który znany jest w naszym kraju z produkcji kotłów grzewczych oraz instalacji dla elektrowni, elektrociepłowni i spalarni. Z ostatnich komunikatów firmy wynika, że obecnie pracuje ona nad prototypami autobusów elektrycznych. „Firma, która nie nadąża za zmieniającym się otoczeniem, i nie dostosowuje do nowych czasów, musi zniknąć. My nie boimy się zmian, a projekt autobusu elektrycznego RAFAKO jest tego najlepszym dowodem”, mówi Agnieszka Wasilewska-Semail, prezes zarządu RAFAKO S.A. „Za rozwojem tego segmentu przemawia wiele korzyści. Elektryczne pojazdy są ciche i nie zanieczyszczają powietrza, co znacznie poprawia komfort życia w miastach. Kolejnym argumentem jest specyfika wykorzystania autobusu w ruchu miejskim. Nasz projekt ma wiele zalet, z których najistotniejszą jest to, że powstaje całkowicie od zera, a nie w wyniku adaptacji pod potrzeby „elektryka” konstrukcji pojazdu spalinowego”, komentuje Michał Maćkowiak, lider projektu w RAFAKO S.A. Projekty autobusów elektrycznych w 3 wersjach będą ukończone w ciągu kilku miesięcy. Wśród nich znajduje się także wersja autobusu szkolnego, który ma być doskonałą propozycją dla gmin, które odpowiadają za dowożenie dzieci do szkół. „W praktyce w pracach projektowych jesteśmy na ostatniej prostej i nie mogę się doczekać, kiedy autobusy z logo RAFAKO wyjadą na ulice”, cieszy się Michał Maćkowiak. Źródło: RAFAKO Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.