Ekologia Przekop Mierzei Wiślanej trwa. Rozpoczęto budowę jednego z mostów obrotowych 22 grudnia 2020 Ekologia Przekop Mierzei Wiślanej trwa. Rozpoczęto budowę jednego z mostów obrotowych 22 grudnia 2020 Przeczytaj także Ekologia nowy nius o wszystkim ale taki trochę dłuższy dla testa dadadADA Artykuł sponsorowany Ekologia Czym jest budynek zeroemisyjny? Charakterystyka i przykłady Zeroemisyjny budynek cechuje się zerowym zużyciem energii netto. Oznacza to, że całkowita ilość zużywanej przez niego energii w skali roku równa się ilości energii odnawialnej wytworzonej w danym miejscu. Jakie rozwiązania stosowane są w zeroemisyjnych budynkach? Artykuł sponsorowany Kontrowersyjny pomysł inwestycji na Mierzei Wiślanej jest konsekwentnie realizowany. Rozpoczęto od mostu obrotowego, który będzie spajał kanał żeglugowy. Konstrukcja waży ponad 500 ton. Niższe temperatury nie straszne budowniczym O tym, dlaczego budowa kanału żeglugowego na Mierzei Wiślanej może nie być dobrym pomysłem ze względów ekologicznych, gospodarczych i ekonomicznych już pisaliśmy. Przekop Mierzei Wiślanej to katastrofalna decyzja. Jest skarga do Komisji Europejskiej Inwestycja została jednak zaaprobowana przez rząd, wielomilionowe kontrakty podpisano i budowa ruszyła pełną parą. Urząd Morski w Gdyni poinformował o montażu mostu obrotowego. Droga wodna, która połączy Zalew Wiślany i Zatokę Gdańską będzie budowana również zimą. Zgodnie ze słowami gdańskich urzędników niskie temperatury nie przeszkadzają konstruktorom. Wiosną 2021 r. ruch z drogi 501 zostanie przekierowany na most południowy. Jego części aktualnie są łączone na placu budowy. Poszczególne, wyraźnie zarysowane już elementy coraz bardziej uwidaczniają kształt całej budowli. Inwestycja przebiega bez opóźnień. Wdrożone procedury przyniosły pożądany efekt, także pomimo obostrzeń związanych z koronawirusem, sytuacja na budowie jest stabilna – mówi dyrektor Urzędu Morskiego w Gdyni kpt. Wiesław Piotrzkowski. Prace trwają Planowana długość kanału wynosi 23 kilometry, a przewidywana głębokość to pięć metrów. Konieczne jest więc pogłębienie basenu morskiego Portu Osłonowego, które właśnie trwa. Falochrony wzmacniane są narzutem kamiennym. Trwa również pogrążanie ścianki szczelnej z obu stron śluzy. Budowniczy mostu zapewniają, że cała konstrukcja jest obliczona co do milimetra i nie ma pomyłki nawet o kilogram. Zwiększono nakład finansowy na przekop Mierzei Wiślanej Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.