Wiadomości OZE Punkty ładowania samochodów elektrycznych obowiązkowo w nowych blokach? 17 października 2019 Wiadomości OZE Punkty ładowania samochodów elektrycznych obowiązkowo w nowych blokach? 17 października 2019 Przeczytaj także Elektromobilność Kaskada kotłów De Dietrich w zajezdni MZK w Pabianicach Artykuł sponsorowany Międzygminny Związek Komunikacyjny w Pabianicach od kilku miesięcy korzysta z nowego rozwiązania w dziedzinie ogrzewania. Wysłużone kotły węglowe… Artykuł sponsorowany Artykuł Sponsorowany XENE autoryzowanym dystrybutorem w Polsce i UE paneli TW(Tongwei) Solar – lidera wśród producentów PV na świecie W lipcu 2023 roku spółka Xene podpisała umowę na dystrybucję modułów fotowoltaicznych ze światowym liderem w produkcji komponentów fotowoltaicznych na świecie, firmą TW(Tongwei) Solar. Umowa określa zasady bezpośredniej współpracy w Polsce i na rynkach zagranicznych, głównie w Unii Europejskiej, na których już aktywnie działa Xene. Kontrakt na najbliższe lata zakłada zakupy na poziomie kilkudziesięciu MW paneli w technologii PERC i N-type. Artykuł sponsorowany Minister energii pracuje nad przepisami, dzięki którym w każdym nowym bloku miałyby powstawać gniazdka do ładowania samochodów elektrycznych. Polski Związek Firm Deweloperskich uważa to rozwiązanie za zbyt kosztowne. Akt wykonawczy do ustawy o elektromobilności, którego wprowadzenie planuje minister energii, przewiduje minimalną moc przyłączeniową dla budynków użyteczności publicznej i mieszkań wielorodzinnych. Na jego mocy, w podziemnych garażach nowych i projektowanych budynków, mają być instalowane punkty ładowania samochodów elektrycznych. Zdaniem ministra rozwiązanie to znacząco ułatwi posiadaczom samochodów elektrycznych ich ładowanie. Wprowadzeniu tak restrykcyjnych zobowiązań sprzeciwiają się deweloperzy. Konrad Płochocki, dyrektor Polskiego Związku Firm Deweloperskich argumentuje, że ze względu na koszty program taki mija się z celem. Rocznie w Polsce buduje się 110 tys. mieszkań, a samochodów elektrycznych jest zaledwie 6 tys. W przypadku wprowadzenia obowiązkowych stacji ładowania podrożeją nie tylko miejsca parkingowe, ale wzrosną też ceny utrzymania nieruchomości wspólnej. Postulowane przez ministra zmiany nie są jednak niczym nowym. W 2017 roku proponowała je Unia Europejska, która stwierdziła, że wystarczy, by inwestor zapewnił tzw. przepustowość. Czyli stworzył możliwość doprowadzenia infrastruktury do ładowania samochodów. Wyposażenie miejsca postojowego w punkt zasilania powinno się odbywać na wyraźne życzenie klienta, a koszty jej utrzymania miałby ponosić tylko ten, kto z niej korzysta. Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.