Wiadomości OZE Rosjanie chcą stworzyć samolot na napęd elektryczny 19 maja 2017 Wiadomości OZE Rosjanie chcą stworzyć samolot na napęd elektryczny 19 maja 2017 Przeczytaj także Artykuł Sponsorowany XENE autoryzowanym dystrybutorem w Polsce i UE paneli TW(Tongwei) Solar – lidera wśród producentów PV na świecie W lipcu 2023 roku spółka Xene podpisała umowę na dystrybucję modułów fotowoltaicznych ze światowym liderem w produkcji komponentów fotowoltaicznych na świecie, firmą TW(Tongwei) Solar. Umowa określa zasady bezpośredniej współpracy w Polsce i na rynkach zagranicznych, głównie w Unii Europejskiej, na których już aktywnie działa Xene. Kontrakt na najbliższe lata zakłada zakupy na poziomie kilkudziesięciu MW paneli w technologii PERC i N-type. Artykuł sponsorowany Świat Pierwsza zeroemisyjna linia lotnicza wystartuje w 2024 roku W 2024 roku loty rozpoczyna pierwsza zeroemisyjna linia lotnicza. Flota Ecojet ma składać się z samolotów elektrycznych napędzanych przez zielony wodór. Co więcej, pasażerowie na pokładzie będą mieli do wyboru wyłącznie wegańskie posiłki. Jakie trasy obejmie linia Ecojet? Rosyjskie media poinformowały, że naukowcy w Rosji planują stworzyć latające laboratorium inżynierskie do pracy nad elektrycznym układem napędowym dla samolotów. Centrum badawcze ma skupić się nie tylko na elektrycznych napędach dla samolotów, ale także na pracy nad bieżącymi problemami lotnictwa. W planach narodowego Centrum Badawczego Instytutu im. N. J. Żukowkiego jest stworzenie latającego laboratorium do testowania elektrycznego napędu konstrukcji rosyjskiej. Andriej Jutow, dyrektor generalny Centrum, poinformował, że w projekt będą zaangażowane rosyjskie instytuty działające w innych sferach nauki i przemysłu. Naukowcy będą starać się tworzyć wzorce inżynieryjne, które mają być o 10-15 procent lepsze pod względem konstrukcji niż obecnie używane. Powyższy cel zostanie osiągnięty dopiero po rewolucji technologicznej, która ma nastąpić – jak czytamy w rosyjskich mediach – w latach 2025-2030. Przedstawiciel centrum zauważył podczas konferencji „Zarządzanie tworzeniem potencjału naukowego i technologicznego w cyklu życia produktów high-tech 2017”, że z pomocą dostępnych dziś technologii nie da się zrealizować celów nowoczesnego laboratorium. – Wszyscy czekają na nową rewolucje technologiczną w latach 2025-2030 i trzeba się do niej przygotować – stwierdził Dutow. Rosjanie mają w swoich planach stworzyć „mapę drogową” dla badań naukowych i inżynieryjnych do rozwiązywania bieżących problemów transportu kolejowego, przemysłu stoczniowego i innych obszarów. Jak informuje portal hightech.fm, elektryczny samolot planują również zbudować: NASA – do wiosny 2018 roku oraz Airbus – do 2020 roku. Elektromobilność w Federacji Rosyjskiej zaczyna być tematem przewodnim wielu spotkań ekspertów i władz, a także przedmiotem badań. Na początku stycznia 2017 roku w Moskwie przeprowadzono testy elektrycznego autobusu LIAX-6274. Z kolei w marcu spółka Kamaz wraz z Drive Electro zaprezentowała elektryczny autobus Kamaz-6282. Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.