Wiadomości OZE Royal Mail testuje elektryczne samochody dostawcze 25 sierpnia 2017 Wiadomości OZE Royal Mail testuje elektryczne samochody dostawcze 25 sierpnia 2017 Przeczytaj także Elektromobilność Kaskada kotłów De Dietrich w zajezdni MZK w Pabianicach Artykuł sponsorowany Międzygminny Związek Komunikacyjny w Pabianicach od kilku miesięcy korzysta z nowego rozwiązania w dziedzinie ogrzewania. Wysłużone kotły węglowe… Artykuł sponsorowany Artykuł Sponsorowany XENE autoryzowanym dystrybutorem w Polsce i UE paneli TW(Tongwei) Solar – lidera wśród producentów PV na świecie W lipcu 2023 roku spółka Xene podpisała umowę na dystrybucję modułów fotowoltaicznych ze światowym liderem w produkcji komponentów fotowoltaicznych na świecie, firmą TW(Tongwei) Solar. Umowa określa zasady bezpośredniej współpracy w Polsce i na rynkach zagranicznych, głównie w Unii Europejskiej, na których już aktywnie działa Xene. Kontrakt na najbliższe lata zakłada zakupy na poziomie kilkudziesięciu MW paneli w technologii PERC i N-type. Artykuł sponsorowany Royal Mail otrzymała prototypy nowych, w pełni elektrycznych samochodów dostawczych dla swoich listonoszy. Dziewięć prototypów o różnych rozmiarach i zasięgu będzie można spotkać w Londynie i okolicach. Elektryczne samochody dla Royal Mail wyprodukowane zostały przez firmę Arrival, znaną wcześniej jako Charge Automotive. Jest to brytyjska firma z siedzibą w Oxfordshire oraz fabryką w Banbury, która ma już podobne doświadczenie. Dostarcza ona bowiem silniki oraz elektronikę do bolidu Roboracer Formuły E. Bierze on udział w wyścigu Roborace, w którym ścigają się elektryczne, autonomiczne bolidy sterowane sztuczną inteligencją Firma deklaruje, że jest w stanie wyprodukować 50 tysięcy sztuk każdego roku, a jej linia montażowa składa się głównie z robotów przemysłowych sterowanych za pomocą sztucznej inteligencji. Elektryczne samochody dostawcze wyprodukowane przez Arrival mają mieć zasięg około 160 km, a ich cena ma być taka sama jak podobnej klasy samochodów z silnikiem diesla. Pojazd zaprezentowany na zdjęciu jest najmniejszą z trzech zaplanowanych wersji i waży ok 3,5 T. Dostępne będą także wersje o wadze 6 oraz 7,5 T, co będzie przekładać się na ich ładowność. Każdy z nich zbudowany jest z ultralekkich materiałów kompozytowych i zawiera autorskie rozwiązania firmy Arrival, zarówno silniki jak i elektronikę sterującą. Samochody zostały zaprojektowane specjalnie na potrzeby rozwożenia paczek w centrach miast. Mimo doświadczenia firmy w produkcji autonomicznych pojazdów, samochody dla poczty nie będą potrafiły jeździć same na żadnym poziomie autonomiczności. Royal Mail rozbudowuje przy okazji sieć ładowarek znajdujących się przy placówkach pocztowych w Wielkiej Brytanii, aby umożliwić przejście jej floty pojazdów na pojazdy elektryczne. Współpraca z firmą Arrival została ogłoszona kilka tygodni po tym, jak Royal Mail zakupił 100 sztuk elektrycznych vanów od firmy Peugeot, które rozpoczęły swoją służbę w lutym tego roku. W ciągu najbliższych kilku miesięcy podejmiemy kroki, aby sprawdzić, jak te pojazdy radzą sobie z potrzebą zwożenia poczty z naszych większych placówek – wyjaśnia Paul Gatti, dyrektor zarządzający flotą Royal Mail. 109 zakupionych samochodów elektrycznych jest kroplą w morzu potrzeb Royal Mail, bowiem flota ich samochodów z silnikami spalinowymi wynosi około 49 tysięcy sztuk. Jest to jednak dobry start i pozwoli na zbudowanie odpowiedniej infrastruktury. Usunięcie spalinowych pojazdów z całej floty korzystnie wpłynie na zanieczyszczenie powietrza w Londynie oraz na zmniejszenie hałasu w mieście. Internauci zauważyli od razu, że nowe samochody mocno przypominają futurystyczną wersję pojazdu bajkowego “Listonosza Pata” ze znanej brytyjskiej animacji. Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.