Świat Rozwój elektromobilności w Skandynawii 07 marca 2017 Świat Rozwój elektromobilności w Skandynawii 07 marca 2017 Przeczytaj także Artykuł Sponsorowany XENE autoryzowanym dystrybutorem w Polsce i UE paneli TW(Tongwei) Solar – lidera wśród producentów PV na świecie W lipcu 2023 roku spółka Xene podpisała umowę na dystrybucję modułów fotowoltaicznych ze światowym liderem w produkcji komponentów fotowoltaicznych na świecie, firmą TW(Tongwei) Solar. Umowa określa zasady bezpośredniej współpracy w Polsce i na rynkach zagranicznych, głównie w Unii Europejskiej, na których już aktywnie działa Xene. Kontrakt na najbliższe lata zakłada zakupy na poziomie kilkudziesięciu MW paneli w technologii PERC i N-type. Artykuł sponsorowany Świat Pierwsza zeroemisyjna linia lotnicza wystartuje w 2024 roku W 2024 roku loty rozpoczyna pierwsza zeroemisyjna linia lotnicza. Flota Ecojet ma składać się z samolotów elektrycznych napędzanych przez zielony wodór. Co więcej, pasażerowie na pokładzie będą mieli do wyboru wyłącznie wegańskie posiłki. Jakie trasy obejmie linia Ecojet? Niedługo możliwy będzie przejazd samochodami elektrycznymi na trasie łączącej Oslo, Sztokholm i Helsinki. Firma Fortum poinformowała, że chce wybudować na tej trasie sieć stacji ładowania pojazdów elektrycznych. Stacje te mają umożliwiać szybkie ładowanie również pojazdów elektrycznych o długim zasięgu, jak chwali się firma. Fortum informuje, że wysokosprawne stacje ładowania jakie zainstalowane zostaną na tej trasie, dysponować mają mocą od 150 kW do 350 kW i dostosowane mają być do obsługi wszystkich najpopularniejszych na rynku modeli pojazdów elektrycznych. Ma to być początek rozwoju długodystansowej komunikacji pojazdami elektrycznymi w Skandynawii. Mieszkańcy krajów nordyckich już niedługo poruszać się będą mogli w ten sposób po dużo większym terenie niż obecnie. Samochody elektryczne są bardzo popularne w Skandynawii. W same Norwegii jeździ ich już ponad 100 tysięcy. Wszystko dzięki inwestycjom m.in. Fortuma w infrastrukturę do ładowania tych pojazdów. Sieć Charge&Drive tej firmy składa się z 1200 ładowarek do pojazdów elektrycznych, z czego 450 z nich to wysokosprawne instalacje o mocy 50 kW. Fortum wyraża chęć rozwoju swojej sieci także poza Skandynawią, na początek w całej Europie. Jak mówi Markus Hokfelt, menedżer projektu Charge&Drive w Fortumie: Projekt Fortum Charge&Drive rozpoczął się w 2010 roku i pierwotnie miał na celu połączenie stolic krajów nordyckich stacjami szybkiego ładowania. (…). Uważamy, że nadszedł odpowiedni moment żeby powrócić do naszego pomysłu i za pośrednictwem wysokosprawnych stacji ładowania zagwarantować kierowcom możliwość pełnego wykorzystania potencjału samochodów. Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.