Wiadomości OZE Rumunia wyprodukuje własny samochód elektryczny 10 sierpnia 2018 Wiadomości OZE Rumunia wyprodukuje własny samochód elektryczny 10 sierpnia 2018 Przeczytaj także Artykuł Sponsorowany XENE autoryzowanym dystrybutorem w Polsce i UE paneli TW(Tongwei) Solar – lidera wśród producentów PV na świecie W lipcu 2023 roku spółka Xene podpisała umowę na dystrybucję modułów fotowoltaicznych ze światowym liderem w produkcji komponentów fotowoltaicznych na świecie, firmą TW(Tongwei) Solar. Umowa określa zasady bezpośredniej współpracy w Polsce i na rynkach zagranicznych, głównie w Unii Europejskiej, na których już aktywnie działa Xene. Kontrakt na najbliższe lata zakłada zakupy na poziomie kilkudziesięciu MW paneli w technologii PERC i N-type. Artykuł sponsorowany Świat Pierwsza zeroemisyjna linia lotnicza wystartuje w 2024 roku W 2024 roku loty rozpoczyna pierwsza zeroemisyjna linia lotnicza. Flota Ecojet ma składać się z samolotów elektrycznych napędzanych przez zielony wodór. Co więcej, pasażerowie na pokładzie będą mieli do wyboru wyłącznie wegańskie posiłki. Jakie trasy obejmie linia Ecojet? Przedsiębiorcy pochodzący z rumuńskiego miasta Baia Mare obecnie pracują nad samochodami elektrycznymi, które będą produkowane w Rumunii. Przyszłe pojazdy to małe samochody elektryczne, których ceny będzie zaczynać się od 13 700 euro. Producenci z Rumunii chcą zaproponować samochód GTF Oxygen oraz GTG Ozone. Prototyp dwuosobowy GTG Oxygen jest już używany na drogach Baia Mare i Cluj od dwóch lat. Samochód osiąga maksymalną prędkość 60 km/h. Dyrektor GTG automobile electrice, Gheorghe Muresan, powiedział, że w pomyśle produkcji zainspirował się założycielem amerykańskiej Tesli, Elonem Muskiem. Według ustaleń prace nad zakładem produkcyjnym już trwają. W ramach strategii planuje się produkcję 200 samochodów elektrycznych w skali miesiąca. Roczną produkcję zaplanowano na 3000-4000 pojazdów. Hala produkcyjna będzie zajmować 2600 metrów kwadratowych powierzchni i powinna zacząć działać w już w lutym 2019 roku. “Planujemy również testowanie samochodów”, poinformował Muresan. Dla przykładu GTG Oxygen sedan to 4-osobowy, pięciodrzwiowy miejski samochód elektryczny. Jego zasięg to 150-180 km na jednym ładowaniu, a bateria wystarcza na 70-80 000 km. Koszt wymiany baterii to 1300 euro. Producent zapewnia dwa lata gwarancji. Dwudrzwiowy GTF Oxygen 2 kosztuje 15 036 euro. Wyposażony jest w zewnętrzny bagażnik, spersonalizowany komputer pokładowy oraz klimatyzację. Osiągów szczegółowych samochodu jeszcze nie przedstawiono. Źródło: electrive.com, business-review.eu, wrc.net.pl,automobileelectrice.ro Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.