Wiadomości OZE Ruszyły testy ciężarówki napędzanej ogniwami paliwowymi 08 maja 2017 Wiadomości OZE Ruszyły testy ciężarówki napędzanej ogniwami paliwowymi 08 maja 2017 Przeczytaj także Elektromobilność Kaskada kotłów De Dietrich w zajezdni MZK w Pabianicach Artykuł sponsorowany Międzygminny Związek Komunikacyjny w Pabianicach od kilku miesięcy korzysta z nowego rozwiązania w dziedzinie ogrzewania. Wysłużone kotły węglowe… Artykuł sponsorowany Artykuł Sponsorowany XENE autoryzowanym dystrybutorem w Polsce i UE paneli TW(Tongwei) Solar – lidera wśród producentów PV na świecie W lipcu 2023 roku spółka Xene podpisała umowę na dystrybucję modułów fotowoltaicznych ze światowym liderem w produkcji komponentów fotowoltaicznych na świecie, firmą TW(Tongwei) Solar. Umowa określa zasady bezpośredniej współpracy w Polsce i na rynkach zagranicznych, głównie w Unii Europejskiej, na których już aktywnie działa Xene. Kontrakt na najbliższe lata zakłada zakupy na poziomie kilkudziesięciu MW paneli w technologii PERC i N-type. Artykuł sponsorowany Toyota jest jednym z niekwestionowanych liderów wprowadzania nowatorskich technologii. Po sukcesach związanych z wprowadzaniem na ulice japońskich miast autobusów FC Bus, rozpoczęto okres testowy ciężarówki z napędem na ogniwa paliwowe. Testy przeprowadzone zostaną w Porcie Los Angeles, w którym pojazd Toyoty będzie wykonywał standardowe zadania transportowe. Toyota Motor North America zaprezentowała Project Portal – układ napędowy do ciężarówek, zasilany wodorowymi ogniwami paliwowymi. Latem tego roku rozpocznie się w porcie morskim w Los Angeles program testowy eksperymentalnego pojazdu, w ramach którego Toyota we współpracy z władzami portu sprawdzi praktyczność napędu na ogniwa paliwowe w dużych pojazdach transportowych. Toyota ogłosiła plany przeprowadzenia testów nie emitującej spalin ciężarówki podczas wspólnej konferencji z przedstawicielami władz portu, Kalifornijskiej Rady ds. Zasobów Powietrza CARB (California Air Resource Board) oraz Kalifornijskiej Komisji Energii (CEC). Testy zostaną przeprowadzone w ramach projektu Clean Air Action Plan, realizowanego przez Port Los Angeles, którego celem jest znaczące obniżenie emisji szkodliwych substancji, produkowanych przez pojazdy i urządzenia portowe. Testowa ciężarówka ma ponad 670 KM mocy oraz około 1800 Nm momentu obrotowego. Samochód wykorzystuje dwa zestawy ogniw paliwowych z Toyoty Mirai i baterię o pojemności 12 kWh. Ładowność ciężarówki wynosi 36 290 kg, a jej zasięg z obciążeniem to ponad 320 km na jednym tankowaniu. Toyota uważa, że wodorowe ogniwa paliwowe są optymalnym rozwiązaniem dla motoryzacji przyszłości, ze względu na komfort użytkowania porównywalny z silnikami spalinowymi, przy ogromnych korzyściach pod względem wydajności, ochrony środowiska i dywersyfikacji źródeł energii. Technologię tą można też łatwo umieścić w pojazdach o dowolnych gabarytach i zastosowaniach. Tak jak w przypadku Priusa i Mirai, Toyota robi kolejny skok technologiczny. Wprowadzając bezemisyjną ciężarówkę na ogniwa paliwowe do portu Los Angeles, Toyota przeciera szlaki, którymi mam nadzieję wszyscy podążymy – powiedziała Mary D. Nichols, prezes Kalifornijskiej Rady ds. Zasobów Powietrza. – Rada będzie z zainteresowaniem obserwowała postępy programu testowego. Naszym celem jest jak najkorzystniejszy pakiet regulacji i ulg podatkowych, które wesprą rynek czystych, wydajnych ciężarówek, spełniających oczekiwania branży portowej – dodała. Ciężarówki są źródłem znaczącej części emisji spalin produkowanych przez Port Los Angeles. Project Portal to kolejny krok Toyoty w stronę wdrażania technologii ogniw paliwowych do kolejnych zastosowań służących różnym gałęziom przemysłu. Testowa ciężarówka to w pełni funkcjonalny pojazd o mocy i momencie obrotowym wystarczających do przewożenia ciężkich ładunków. Toyota uważa, że technologia wodorowych ogniw paliwowych ma ogromny potencjał jako napęd przyszłości – powiedział Bob Carter, wiceprezydent Toyota Motor North America. – Toyota, która stworzyła jeden z pierwszych masowo produkowanych samochodów na ogniwa paliwowe i wprowadziła do użytku w Japonii miejskie autobusy napędzane wodorem, jest liderem tej technologii – dodał. Project Portal to jedno z wielu działań Toyoty mających na celu popularyzację wodoru w motoryzacji. Należy do nich rozbudowa kalifornijskiej sieci stacji tankowania wodoru, której służy m.in. niedawno ogłoszone partnerstwo z Shellem. Toyota współpracuje z sektorem prywatnym i publicznym w celu stworzenia wystarczająco gęstej sieci stacji tankowania wodoru w wielu miejscach na świecie, m.in. w Europie i w Japonii. Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.