Wiadomości OZE Rynek akumulatorów pojazdów elektrycznych wzrośnie do 4,2 miliarda dolarów do 2025 roku 07 sierpnia 2018 Wiadomości OZE Rynek akumulatorów pojazdów elektrycznych wzrośnie do 4,2 miliarda dolarów do 2025 roku 07 sierpnia 2018 Przeczytaj także Elektromobilność Kaskada kotłów De Dietrich w zajezdni MZK w Pabianicach Artykuł sponsorowany Międzygminny Związek Komunikacyjny w Pabianicach od kilku miesięcy korzysta z nowego rozwiązania w dziedzinie ogrzewania. Wysłużone kotły węglowe… Artykuł sponsorowany Artykuł Sponsorowany XENE autoryzowanym dystrybutorem w Polsce i UE paneli TW(Tongwei) Solar – lidera wśród producentów PV na świecie W lipcu 2023 roku spółka Xene podpisała umowę na dystrybucję modułów fotowoltaicznych ze światowym liderem w produkcji komponentów fotowoltaicznych na świecie, firmą TW(Tongwei) Solar. Umowa określa zasady bezpośredniej współpracy w Polsce i na rynkach zagranicznych, głównie w Unii Europejskiej, na których już aktywnie działa Xene. Kontrakt na najbliższe lata zakłada zakupy na poziomie kilkudziesięciu MW paneli w technologii PERC i N-type. Artykuł sponsorowany Circular Energy Storage, londyńska grupa badawczo-konsultingowa, zapowiada wzrost wykorzystania zużytych akumulatorów pojazdów elektrycznych do systemów magazynowania energii. Ponieważ rynki systemów pamięci masowej i statycznych magazynów szybko rosną, akumulatory te mogą być przydatnym narzędziem do ciągłej optymalizacji kosztów. Według ostatniego raportu grupy badawczej Circular Energy Storage, światowy rynek akumulatorów litowo-jonowych wycofanych z eksploatacji ma w tym roku sięgnąć 1,3 mld USD. Ze względu na fakt, że Chiny zwiększają sprzedaż pojazdów z napędem elektrycznym, to według szacunków 70% wartości rynku starych baterii będzie pochodzić z tego kraju. Na drugim miejscu znajdzie się Korea Południowa. Oczekuje się, że rynek recyklingu akumulatorów wzrośnie do 3,5 mld USD, a rynek akumulatorów wykorzystywanych ponownie może osiągnąć poziom 4,2 mld USD do 2025 r. Stare akumulatory sprawdzą się przede wszystkim w systemach magazynowania energii. Według raportu mają one optymalne właściwości do przechowywania energii. Do 2025 roku zużyte akumulatory z samochodów w systemach magazynowania energii mogłyby osiągnąć moc 42 GWh – 80% w samych Chinach. Dla przykładu, fabryka w Wielkiej Brytanii o mocy 100 MW z 7000 akumulatorów Nissana Leaf wygenerowałaby roczne przychody w wysokości 6,7 miliona USD. Natomiast fabryka o tych samych parametrach w Niemczech generowałaby 18 milionów dolarów rocznie. Wyniki badań to dobra wiadomość dla producentów akumulatorów EV na wielu rynkach, którzy są zobowiązani do odebrania swoich produktów i zarządzania ich utylizacją lub recyklingiem. Dlatego wielu producentów samochodów zapowiedziała współpracę z operatorami magazynów akumulatorów w celu zapewnienia akumulatorów EV drugiej generacji, zachowujących 60% swojej pierwotnej pojemności. „Bloomberg New Energy Finance” szacuje, że globalny rynek magazynowania energii osiągnie pojemność ponad 305 GWh do 2030 r. Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.