Reklama

Dodatkowa wypłata dla polecających produkty OZE

Zarejestruj się

Rynek żywności ekologicznej rośnie w tempie dwucyfrowym

Rynek żywności ekologicznej rośnie w tempie dwucyfrowym

Nawyki żywieniowe Polaków zmieniają się z każdym rokiem na lepsze. Deklarujemy, że chcemy jeść żywność naturalną i dobrej jakości. Rynek eko rośnie w tempie dwucyfrowym. W Polsce jest aktualnie 24 tys. producentów żywności ekologicznej i 23 tys. gospodarstw eko.

Rynek żywności ekologicznej rośnie w szybkim tempie i osiąga najlepsze wyniki z całego sektora żywnościowego. Wpływ na to ma pogłębiająca się świadomość konsumentów, a także zmiany w stylu życia Polaków, którzy coraz większą uwagę zwracają na to, co jedzą i skąd pochodzą poszczególne produkty spożywcze. W 2002 roku powstała Farma Świętokrzyska, przedsiębiorstwo, które oferuje ekologiczne owoce, warzywa i przetwory. Gdy firma rozpoczynała swoją działalność, rynek spożywczy eko był właściwie pustynią.

Warzywa i owoce, które produkowaliśmy, były surowcem na eksport. Praktycznie 100 proc. tego, co na początku wytworzyliśmy, stanowiło półprodukt do produktów przetwarzanych na Zachodzie – mówi Portalowi Spożywczemu Karol Gębka, dyrektor handlowy Farmy Świętokrzyskiej.

Farma Świętokrzyska opakowuje swoje produkty w biodegradowalne opakowania. To wszystko ma wpływ na cenę żywności ekologicznej, która wciąż jest droższa od produktów nieoznaczonych mianem „bio”. Firma zatrudnia 160 pracowników i uprawia 30 rodzajów warzyw i owoców ekologicznych na 140 ha ziemi.

W Polsce jest 24 tys. producentów żywności ekologicznej i 23 tys. gospodarstw eko. Rynek eko to najbardziej dynamiczna gałąź gospodarki w sektorze FMCG w Unii Europejskiej.  Żywność przetworzoną można uznać za ekologiczną, jeżeli co najmniej 95% masy jej składników pochodzenia rolniczego stanowią składniki ekologiczne.

Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.