Wiadomości OZE Samochody elektryczne staną się przyszłością rajdów? 17 października 2017 Wiadomości OZE Samochody elektryczne staną się przyszłością rajdów? 17 października 2017 Przeczytaj także Elektromobilność Kaskada kotłów De Dietrich w zajezdni MZK w Pabianicach Artykuł sponsorowany Międzygminny Związek Komunikacyjny w Pabianicach od kilku miesięcy korzysta z nowego rozwiązania w dziedzinie ogrzewania. Wysłużone kotły węglowe… Artykuł sponsorowany Artykuł Sponsorowany XENE autoryzowanym dystrybutorem w Polsce i UE paneli TW(Tongwei) Solar – lidera wśród producentów PV na świecie W lipcu 2023 roku spółka Xene podpisała umowę na dystrybucję modułów fotowoltaicznych ze światowym liderem w produkcji komponentów fotowoltaicznych na świecie, firmą TW(Tongwei) Solar. Umowa określa zasady bezpośredniej współpracy w Polsce i na rynkach zagranicznych, głównie w Unii Europejskiej, na których już aktywnie działa Xene. Kontrakt na najbliższe lata zakłada zakupy na poziomie kilkudziesięciu MW paneli w technologii PERC i N-type. Artykuł sponsorowany Samochody elektryczne odgrywają coraz donioślejszą rolę w transporcie; widać to nawet podczas codziennego pokonywania autostrad oraz miejskich arterii. Nie inaczej jest również w dziedzinie rajdów samochodowych, w których coraz częściej tworzy się osobne klasy przeznaczone tylko dla elektrycznych odpowiedników aut z konwencjonalnym napędem. Jak będą wyglądały rajdy samochodowe w przyszłości? Na ten temat wypowiedziało się wiele osobistości ze światka motoryzacyjnego, w tym także mistrz świata Formuły 1 z roku 2016 Nico Rosberg, który przyznał, że jest wielkim fanem samochodów elektrycznych, gdyż jego zdaniem są one „przyszłością całego świata”. – Jestem gotowy promować Formułę E, która staje się coraz bardziej popularna. Osiągi bolidów napędzanych silnikami elektrycznymi są już zbliżone do Formuły 1 – powiedział Rosberg. Potwierdzeniem powyższej opinii mistrza świata jest m.in. planach Mercedesa, który ogłosił, że obecnie prowadzi prace projektowe nad e-bolidem. Koncern ten zamierza włączyć się do rywalizacji w Formule E już od sezonu rozpoczynającego się w 2019 roku. Również inne znane wielkie przedsiębiorstwa motoryzacyjne przymierzają się do podjęcia rywalizacji pomiędzy bolidami elektrycznymi. Wśród nich są m.in. Audi, BMW czy Jaguar. O opinię w tej sprawie nasz reporter zapytał Artura Prusaka z Teamu Toyota, który zgodził się podzielić z czytelnikami portalu ŚwiatOZE swoimi przemyśleniami w tej kwestii. Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.