Wiadomości OZE Samochody elektryczne zmagazynują energię i zrównoważą jej podaż w razie potrzeby 17 lipca 2019 Wiadomości OZE Samochody elektryczne zmagazynują energię i zrównoważą jej podaż w razie potrzeby 17 lipca 2019 Przeczytaj także Elektromobilność Kaskada kotłów De Dietrich w zajezdni MZK w Pabianicach Artykuł sponsorowany Międzygminny Związek Komunikacyjny w Pabianicach od kilku miesięcy korzysta z nowego rozwiązania w dziedzinie ogrzewania. Wysłużone kotły węglowe… Artykuł sponsorowany Artykuł Sponsorowany XENE autoryzowanym dystrybutorem w Polsce i UE paneli TW(Tongwei) Solar – lidera wśród producentów PV na świecie W lipcu 2023 roku spółka Xene podpisała umowę na dystrybucję modułów fotowoltaicznych ze światowym liderem w produkcji komponentów fotowoltaicznych na świecie, firmą TW(Tongwei) Solar. Umowa określa zasady bezpośredniej współpracy w Polsce i na rynkach zagranicznych, głównie w Unii Europejskiej, na których już aktywnie działa Xene. Kontrakt na najbliższe lata zakłada zakupy na poziomie kilkudziesięciu MW paneli w technologii PERC i N-type. Artykuł sponsorowany National Grid przewiduje, że do 2050 roku 35 mln samochodów elektrycznych będzie dostarczać w razie potrzeby energię elektryczną do sieci – donosi The Guardian. Prognozy energetyczne dalekiego zasięgu brytyjskiego operatora sieci przewidują, że inteligentne systemy ładowania wykorzystają algorytmy, aby pomóc samochodom w zrównoważeniu popytu i podaży w sieci, przy jednoczesnym maksymalnym wykorzystaniu energii odnawialnej. Okazało się, że flota samochodowa typu plug-in może zmagazynować nawet jedną piątą energii elektrycznej wytwarzanej przez panele słoneczne w Wielkiej Brytanii. Ten scenariusz spowodowałby, że realnym stanie się ambitny cel Zjednoczonego Królestwa, czyli obniżenie emisji do zera do 2050 roku. Prognoza jest jednym z pięciu przyszłych scenariuszy przewidzianych przez National Grid, które mają pomóc decydentom i branży energetycznej w kształtowaniu przyszłego koszyka energetycznego. We wszystkich scenariuszach operator przewiduje, że pojazdy elektryczne staną się najpopularniejszą formą transportu między 2030, a początkiem lat 40. XX wieku. Przewiduje również, że wiele domów i społeczności będzie generować własną energię elektryczną za pomocą paneli słonecznych lub projektów mikroinstalacji wiatrowych . Tymczasem na brytyjskich drogach jest mniej niż 200 000 pojazdów elektrycznych, co oznacza, że spełnienie ambitnych prognoz wymagałoby znacznego przyspieszenia planów budowy stacji ładowania samochodów i skokowej zmiany zachowań klientów. W raporcie stwierdzono, że konieczne są natychmiastowe działania w sektorach energii elektrycznej, gazu, ciepła i transportu „w znacznie większej skali niż zakładano w którymkolwiek z naszych głównych scenariuszy”. Raport National Grid przewiduje również, że cel zerowy netto będzie wymagał, aby domy zużyły co najmniej jedną trzecią mniej energii na ogrzewanie niż obecnie i odeszły od wykorzystywania gazu ziemnego w kotłach i grzejnikach. Do 2050 r. należy zainstalować ponadto co najmniej 7 hybrydowych pomp ciepła, które częściowo opierają się na energii odnawialnej. System gazowy w Wielkiej Brytanii powinien być również zasilany wodorem, a nie typowym gazem bogatym w metan, aby zmniejszyć emisję gazów cieplarnianych. Ostrzeżenie pojawia się w tym samym tygodniu, w którym rządowi doradcy ds. Klimatu skrytykowali ministrów za realizację tylko jednej z 25 polityk redukcji emisji, które uważali za kluczowe dla 2018 roku. Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.